دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص اعتبار برای تکمیل ۱۵۰ طرح نیمه‌تمام استان در سفر رئیس‌جمهوری پیشنهاد شده که انتظار می‌رود حداقل هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص یابد. موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آستانه سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی با بیان اینکه در این سفر طرح توسعه پتروشیمی بجنورد نیز آغاز می‌شود، گفت: این طرح به تایید وزارت نیرو و تامین خوراک گاز و وزارت نفت رسیده و یک میلیارد دلار ارز توسط بانک‌های صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی برای اجرای آن تامین شده است.

ثروتی سرمایه‌گذاری این طرح را ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که از سوی سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی فرهنگیان و نیروهای مسلح تامین می‌شود.

وی متذکر شد: با اجرای این طرح برای سه هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شروع عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بجنورد به شیروان و بجنورد به اسفراین در این سفر، خاطرنشان کرد: راه‌آهن بجنورد به اسفراین پروژه‌ای است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و اجرای آن در دو سال پیش‌بینی شده است.

وی اجرای راه روستایی بجنورد به سنخواست، جاجرم به میامی و بجنورد به جنگل گلستان، طرح آبرسانی به بجنورد و افتتاح استادیوم ۱۵ هزار نفری بجنورد را از دیگر برنامه‌های این سفر اعلام کرد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از افتتاح نهایی کنارگذر شمالی بجنورد در این سفر خبر داد. رئیس‌جمهور فردا به استان خراسان شمالی سفر می‌کند.