دنیای اقتصاد، همدان، محبوبه یادگاری: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: ۸۰ درصد از مجموع درآمدهای استان همدان مربوط به درآمدهای مالیاتی است. سیدناصر محمودی افزود: در تلاش هستیم تا فشار مضاعف روی اقشار مختلف جامعه از جمله کارگاه‌های تولیدی، اصناف و تولیدکنندگان نباشد به این منظور به دنبال کشف منابع درآمد مالیاتی جدید هستیم که کمیته‌‌های ویژه‌ای در این زمینه تشکیل شده است. وی در ادامه میزان یارانه‌بگیران را در همدان بیش از جمعیت استان همدان دانست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۱ مرحله یارانه نقدی در استان همدان به خانوارها پرداخت شده است، افزود: از ابتدای پرداخت یارانه نقدی تاکنون ۴ هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان یارانه نقدی به مشمولان و خانوارهای همدانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یارانه‌بگیران اضافی در استان همدان حذف می‎شوند، عنوان کرد: براساس قانون بودجه ۹۴، باید یارانه ۶ میلیون نفر از پردرآمدها در کشور حذف شود که البته هنوز آمار پردرآمدهای همدان برای حذف شناسایی نشده است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان تصریح کرد: در گذشته آمار دقیقی در زمینه لیست یارانه‎بگیران وجود نداشته و هنوز هم با چالش مواجه هستیم، متاسفانه استفاده از دو شناسنامه‌ها، فوتی‌ها و مهاجرت‌های صورت گرفته سبب شده تا تعداد یارانه‎بگیران بیشتر از آمار جمعیت همدان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان در ادامه با اعلام اینکه سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه به بخش سلامت همدان پرداخت شده است، افزود: متاسفانه مردم همدان از این مساله اطلاع چندانی نداشته و اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفت.