دنیای اقتصاد، کاشان، سیدحسین صدری: برای نخستین‌بار در کشور، بیماران سرطانی کاشان به‌صورت رایگان درمان می‌شوند. رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر کاشان و قم، اولین و تنها شهرهای کشور هستند که در آن هزینه‌های تشخیص، درمان، دارو و تزریق بیماران بستری و سرپایی سرطانی رایگان است.

دکترمهران شریفی افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران سرطانی برای هزینه دارو و درمان خود مبالغ بالایی را پرداخت می‌کردند و قادر به پرداخت این هزینه‌های گزاف نبودند ولی خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در پی ابلاغ مقام معظم رهبری و با تلاش وزیر بهداشت، در این خصوص کمک شایانی به این بیماران شد.

فوق‌تخصص خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، فرانشیز پرداختی بیماران سرطانی بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی ۱۰ درصد بود، افزود: با اجرای این طرح، تمامی هزینه‌های بستری بیماران سرطانی رایگان شد؛ ولی بیماران سرپایی مجبور به پرداخت این فرانشیز بودند که از این پس، درمان این بیماران نیز در این بیمارستان به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان یادآور شد: ۷۵۱ بیمار سرطانی در اسفندماه ۹۳ و فروردین امسال به بخش شیمی‌درمانی این بیمارستان مراجعه کرده و خدمات گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر ۸ تخت فعال ویژه بیماران سرطانی در این بیمارستان وجود دارد که در آینده نزدیک به ۲۰ تخت افزایش خواهد یافت.