دنیای اقتصاد، کرج، رسول باقری: قائم‌مقام فرودگاه پیام از برقراری پروازهای باری تنها فرودگاه تخصصی باری کشور از هفته آینده خبر داد و گفت: یک ایرلاین چینی برای انجام پروازهای باری از این فرودگاه اعلام آمادگی کرده است. کاوه حدادپور با اشاره به برقراری پروازهای فرودگاه پیام در استان البرز به عنوان تنها فرودگاه تخصصی باری کشور بعد از سه سال وقفه اظهار کرد: در مذاکراتی که با شرکت «آبان‌ایر» صورت گرفت قرار بود پروازهای این شرکت از هفته گذشته برقرار شود اما بنا به دلایلی مقرر شد این پروازها از هفته آینده برقرار شود.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی «آبان ایر» یک ایرلاین تخصصی باری کشور است و تفاهم‌نامه‌ای برای این پروازها با آن شرکت به امضا رسیده است.

قائم‌مقام فرودگاه پیام درباره مقاصد پروازی این ایرلاین گفت: به تمام مقاصدی که شرکت‌های ترانزیتی متقاضی باشند، پرواز انجام می‌شود.

حدادپور همچنین به آمادگی یک ایرلاین چینی برای پروازهای باری از فرودگاه پیام خبر داد و گفت: در همین زمینه شرایط را به ایرلاین چینی اعلام کردیم و یک پیش‌نویس و تفاهم‌نامه‌ای نیز تدوین شد که پروازهای باری این ایرلاین از فرودگاه پیام انجام شود.

وی نرخ سوخت پروازهای باری برای هر لیتر را ۲۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این موضوع موجب شده تا صادرات بار از طریق هواپیما برای شرکت‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد و باوجود اینکه فرودگاه پیام با داشتن سیستم‌های ناوبری، هواشناسی، بخش اورژانس و سایر موارد همواره عملیاتی بوده است اما نرخ بالای سوخت موجب شده تا حدود ۳ سال پروازی از این فرودگاه انجام نشود