دوربین سیاه و سفید ۸ هزار دلاری لایکا

آی تی ایران: شاید لایکا تنها برندی باشد که اگر دوربینی دیجیتال تولید کند که امکانات آن نسبت به سایر دوربین‌های دیجیتالی کمتر باشد هم چیزی از اشتیاق مردم کم نکند. دوربین‌های لایکا آنقدر بین عکاسان محبوبند که بسیاری حاضرند هزاردلار برای داشتن یکی از آنها بدهند. دوربین جدید لایکا Leica M Monochrom که تنها قادر به ثبت عکس‌های سیاه و سفید است با قیمت ۷ هزارو ۹۵۰ دلار عرضه شده و مهم‌ترین ویژگی آن همین است که نمی‌تواند عکس رنگی بگیرد. اما طبیعتا عکس‌های سیاه و سفیدی که این دوربین می‌تواند بگیرد قابل مقایسه با دوربین‌های دیگر هم نیست.

البته لایکا پیش از این هم دوربین عکاسی که صرفا عکس‌های سیاه و سفید بگیرد را تولید کرده بود اما تفاوت مدل جدید در این است که مدل جدید ۲۴ مگاپیکسل فول فریم است؛ در حالی که مدل قبلی ۱۸ مگاپیکسلی بود. لایکا همچنین سایز صفحه نمایش پشتی دوربین جدید را به ۳ اینچ (۹۲۱۲ پیکسل) افزایش داده است. دوربین سیاه و سفید قبلی این برند مشهور دوربین ۵/ ۲ اینچ با ۲۳۰ هزار پیکسل بود. لایکا در عین حال سرعت عملکرد دوربین را هم نسبت به مدل قبلی بهبود داده است.

این دوربین همچنین می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p با ۲۴ یا ۲۵ فریم بر ثانیه تصاویر ویدئویی بگیرد هر چند لایکا فاش نکرده که مدت زمان هر بار تصویربرداری چقدر است اما براساس مدل قبلی M۲۴۰ احتمالا تا ۲۹ دقیقه می‌توان با این دوربین فیلم گرفت.