مشاغلی که هیچ وقت آنلاین نمی‌شوند

دنیای اقتصاد: برای اینکه دسترسی به ابزارکار و مشاغل مان راحت‌تر شود این روزها دنیای فناوری خیلی پیشتر از اینکه بخواهیم وارد زندگی روزمره ما شده است. از تماس‌های مجازی که با شبکه‌های مختلف امکان‌پذیر شده گرفته تا بازارهایی که بدون نیاز به حضور در آنها می‌توانیم آنچه را که می‌خواهیم و نیاز داریم، تهیه کنیم.

این روزها بیشتر مشاغل با مزیت اینترنتی شدن به سادگی هرچه تمام‌تر در حال حذف شدن هستند و به همین دلیل نیروهای انسانی هم باید به فکر ایجاد کسب و کارهای موازی باشند. مشاغلی همچون معلمی، فروشندگی، رستوران داری، آموزشگاه‌های آنلاین و روزنامه نگاری از جمله مشاغلی هستند که به همین زودی‌ها در لیست مشاغلی قرار می‌گیرند که می‌توانند بدون اینکه مکان مشخصی داشته باشند، به صورت مجازی کار کنند. به همین علت بررسی‌های دقیق‌تری برای بازارهای مجازی نیاز است تا راه‌های بیشتری برای ادامه آن ایجاد شود، اما در این میان مشاغل دیگری وجود دارند که بدون وجود واقعی آنها و ارتباط مستقیم با ارائه‌دهنده آن خدمت نمی‌توان انتظار انجام کار را داشت. در اینجا می‌خواهیم از مشاغلی صحبت کنیم که هیچگاه نمی‌توانید به‌طور آنلاین خدمت مورد نظرتان را دریافت کنید.

آرایشگری

شاید فکر می‌کنید که می‌توانید بدون اینکه سری به فروشگاه مورد علاقه‌تان بزنید آنلاین لباس یا هر پوشاک دیگری را خریداری کنید، اما شما هیچ وقت بدون اینکه خودتان را به آرایشگر نشان بدهید، نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. در واقع شما باید حتما آرایشگرتان را ببینید تا او بتواند موهایتان را کوتاه کند، البته این دیدار می‌تواند در آریشگاه یا منزل شما باشد و قرار دیداری هم به صورت آنلاین تعیین شود، اما در هرصورت آرایشگری از آن دست مشاغلی است که هیچ وقت آنلاین نمی‌شود و نمی‌توانید روی مجازی بودن آن حساب باز کنید، بنابراین همان‌طور که اجدادتان برای کوتاه کردن مویشان به آرایشگاه می‌رفتند شما هم باید به آرایشگاه بروید.

اعمال جراحی

شاید ممکن باشد که شما به صورت آنلاین با روانکاوتان یا پزشکان دیگر در مشاوره باشید و چندان نیازی نباشد که با پزشکتان دیدار داشته باشید، اما عمل‌های جراحی از آن دست مشاغلی هستند که هم بیمار و هم پزشک باید مستقیما با هم در ارتباط باشند و حتی دندانپزشکی هم از آن دست مشاغلی است که بیمار نیاز دارد پزشکش را ببیند و دراز کشیدن روی یونیت دندانپزشکی را تجربه کند. به همین علت خدمات بیمارستانی و جراحی هم هیچ‌گاه در زمره مشاغلی نمی‌توانند جای بگیرند که به صورت آنلاین کار می‌کنند و بیمارها از مسافت‌های دور و نزدیک باید خودشان را به تخت بیمارستان برسانند.

خیاطی

اگرچه ممکن است مدل اولیه لباسی را که می‌خواهید بدوزید خیاط خانوادگی‌تان از روی مشخصات و سایزی که پیش از این از شما دارد، بتواند بدوزد یا اینکه شما با دادن اطلاعات جدید به او همه لوازم لازم را به دست او برسانید اما برای اینکه بدانید آنچه دوخته شده با اندازه‌های شما مناسب است و تصمیم نهایی را درباره ویژگی‌هایی که می‌خواهید لباس مورد نظر داشته باشد،بگیرید باید حتما حداقل یک بار خیاط‌تان را ببینید. معمولا خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های مختلف هم با این مشکل سرو کار دارند که مشتری‌ها از سایز لباس‌هایی که می‌خرند برای خود یا اطرافیانشان مطمئن نیستند، بنابراین اگر می‌خواهید بدون دردسر این پروسه انجام شود باید دیدار رودررو با خیاط‌تان را ادامه دهید.

کافه و قهوه خانه

هیچ وقت نمی‌توانید از نوشیدن چای و قهوه داغ لذت ببرید، اگر به کافه یا قهوه خانه همیشگی‌تان سری نزنید.

شاید نوشیدنی‌های سرد قابل سفارش از طریق آنلاین باشند، اما اگر شما یک قهوه‌خانه دارید می‌توانید مطمئن باشید که نوشیدن قهوه یا چای گرم فقط با حضور مشتری در مغازه شما و سرو کردن آن به دست شما ممکن است، مگر اینکه قصد این را داشته باشید یک فلاسک بزرگ و سیار داشته باشید و بخواهید مشتریانی غیر حضوری را جذب خود کنید. با این وجود می‌توان مطمئن بود که حضور افراد برای سفارش نوشیدنی‌های گرم به این زودی‌ها پایان نمی‌گیرد.

تاکسیرانی و اتوبوسرانی

حتی اگر شما آنها را به صورت آنلاین در اختیار گرفته باشید، اما برای اینکه کار جابه‌جایی شما از مبدا به مقصد انجام شود باید حتما راننده تاکسی را ببینید و با او رودر رو شوید. او می‌تواند به‌طور آنلاین با شما درارتباط باشد، اما هنگامی که نیاز دارید خودتان را به جایی برسانید هیچگاه ممکن نیست به‌صورت آنلاین مسافرت کنید، البته برای کمتر شدن قرار‌های حضوری کنفرانس‌های اینترنتی و جلسات غیرحضوری در شرکت‌ها و حتی در سطح بالاترین رده‌های کاری این کار شدنی است اما سرانجام برای حضور شما در جایی نیاز به وسیله جابه‌جایی است و این رانندگان تاکسی هستند که باید آنها را ملاقات کنید، بنابراین روی شغل رانندگی برای اینکه هیچ‌گاه آنلاین نمی‌شوند، می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد.