دنیای اقتصاد، کیش، حسین بختیاری: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تصمیم این سازمان مبنی بر توقف فروش زمین با هدف کسب درآمد تاکید کرد: واگذاری زمین در این منطقه آزاد بر خلاف گذشته فقط برای توسعه گردشگری، تاسیسات و طرح‌های عمرانی و زیربنایی و ایجاد درآمد پایدار انجام می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان در نشست مشترک با نمایندگان اعضای کارگروه تخصصی شورای‌عالی مناطق آزاد کشور افزود: واگذاری زمین در جزیره کیش با رویکرد سرمایه‌ای و ایجاد درآمد پایدار در سال‌های آینده برای این منطقه آزاد انجام می‌شود. وی فروش زمین برای کسب درآمد و پرداخت هزینه‌های جاری را بدترین شکل استفاده از منابع خدادادی دانست و گفت: در کنار عدم استفاده از منابع درآمدی فروش زمین برای تامین هزینه‌های جاری، این هزینه‌ها نیز در سال گذشته در منطقه آزاد کیش کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مونسان در ادامه اجرای ۲۹ پروژه عمرانی در سال ۹۳ همزمان با متوقف کردن فروش زمین برای کسب درآمد را کاری بسیار سخت و بزرگ توصیف کرد و گفت: خوشبختانه کمبودهای کیش در حوزه‌های آب، برق و فاضلاب با اجرای طرح‌های عمرانی جدید برطرف شده و مشکل دفع زباله به‌عنوان تنها معضل زیر ساختی باقی‌مانده در سال جاری برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پروژه‌های عمرانی سال جاری نیز گفت: احداث ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه ۵/ ۴ میلیون مسافر، احداث اسکله ۳۵ هزارتنی بندرگاه کیش، احداث انبار کانتینری بندر تجاری، احداث فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی، حمل و نقل ریلی توریستی، پروژه‌های ورزشی و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش از جمله پروژه‌هایی است که برخی از آنها سال جاری آغاز و برخی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی احداث اسکله ۳۵ هزار تنی در بندرگاه کیش را طرحی تاثیرگذار در توسعه فعالیت‌های تجاری این منطقه آزاد دانست و گفت: با احداث این اسکله امکان‌پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما در بندر کیش فراهم می‌شود و خطوط مستقیم کشتیرانی از کیش به مقاصد خارجی و داخلی برقرار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به رشد آمار ورود گردشگران به جزیره کیش در تعطیلات نوروزی سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: کیش در نوروز امسال برخلاف کاهش آمار گردشگر در دیگر نقاط کشور افزایش گردشگر داشت و توانست با ثبت اقامت بیش از ۵۸۳ هزار نفر اقامت در شب از سفر بسیاری از هموطنان به مقاصد گردشگری خارجی جلوگیری کند.

وی با توجه به رونق و توسعه گردشگری در کیش گفت: کیش هر سال میزبان ۵/ ۱ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و قصد داریم در سال جاری این آمار را به دو میلیون گردشگر در سال افزایش دهیم.