دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با بیان اینکه دومین رام از قطار مسافری بندرعباس - اصفهان و بالعکس در چرخه فعالیت قرار گرفت، گفت: با ایجاد این ظرفیت، قطار بندرعباس - اصفهان روزانه شد. محمد پورفخری اضافه کرد: پیش از این در مسیر اصفهان- بندرعباس حرکت قطار به‌صورت یک روز در میان بود که به‌منظور افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این محور، یک رام قطار لوکس نورالرضا از مسیر مشهد برای بندرعباس درنظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر مبدا و مقصد، شهرهای در طول مسیر شامل یزد، بافق، احمد‌آباد و سیرجان نیز از مزایای این افزایش ظرفیت برخوردار خواهند شد. پورفخری ادامه داد: با ارتقای سطح کیفی این قطار در مقایسه با سایر قطارها، مسافران رفاه بیشتری خواهند داشت و کمبود ظرفیت جابه‌جایی مسافر به اصفهان برطرف شد.

این مقام مسوول افزود: این رام قطار از نوع چهار تخته و لوکس بوده که از نظر کیفیت سالن و کوپه، دو درجه از قطارهای غزال بالاتر است. پورفخری قیمت بلیت این قطار را ۷۰هزار تومان و قیمت بلیت قطار معمولی در مسیر بندرعباس اصفهان را ۵۳هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان در ادامه گفت: هرمزگان در شاخص وزن و «تُناژ کیلومتر مرزی» رتبه اول کشور را دارد و علاوه‌بر شاخص برتر کشوری در تن بار، هرمزگان در دو شاخص مهم تخلیه و بارگیری هم رتبه دوم کشور را دارد.