دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خطوط دوم و سوم متروی اصفهان به صورت شرقی، غربی است و این خطوط در فاز مطالعات پیش‌بینی شده است. رضا امینی اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات اولیه در این زمینه از ردیف‌های در نظر گرفته شده برای این موضوع در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه پس از انجام مطالعات اولیه مورد نظر در این زمینه، طراحی این خطوط انجام می‌شود، ادامه داد: تعیین تکلیف مسیر خط برای اصفهان باید انجام شود که در حال حاضر بحث میدان امام (ره) مورد اختلاف نظر است و امیدواریم که این نظرات نیز جمع‌بندی شود و به یک خط منطقی به دور از حاشیه برای اصفهان برسیم و تکلیف خط شرقی، غربی مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید به‌منظور تعیین تکلیف این خطوط به نتیجه برسیم تا در صورت پیگیری مباحث عمرانی آن بتوانیم در مدت زمانی کوتاه‌تری شاهد بهره‌برداری خطوط متروی اصفهان باشیم، تصریح کرد: پنج واگن قطار شهری به اصفهان رسیده است و به دنبال این موضوع قابلیت بهره‌برداری از فاز نخست خط یک متروی اصفهان وجود دارد. وی با بیان اینکه با راه‌اندازی فاز نخست متروی اصفهان با این پنج واگن زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو به ۴۵ دقیقه می‌رسد، اضافه کرد: در صورتی که زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه باشد.

امینی با اشاره به اینکه برای اینکه فاصله زمانی سرویس‌دهی قطار شهری به مردم به حداقل ممکن برسد، دو رام دیگر نیز باید به اصفهان برسد، تاکید کرد: عنوان شده است که این دو رام در خرداد و تیرماه سال‌جاری به اصفهان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه البته نمی‌توانیم در این زمینه قول قطعی بدهیم، چرا که ساختار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در تحریم‌ها به صورتی نیست که بتوانیم در این زمینه زمان‌بندی اعلام کنیم، افزود: اما بستر برای بهره‌برداری از فاز نخست خط یک متروی اصفهان به صورت کامل آماده است و تست‌های آن نیز انجام شده و ۱۷ هزار کیلومتر آزمون و خطا به‌منظور این پروژه انجام شده است.

وی با بیان اینکه اشکالات فاز نخست خط یک مترو برطرف شده است، گفت: درصورتی که واگن‌ها به اصفهان برسد و مشکلی ایجاد نشود، در تابستان می‌توانیم فاز نخست خط یک اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم.