دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: مدیرکل شیلات استان فارس از رشد ۱۰برابری تولید خاویار در این استان خبر داد و گفت: فارس مقام سوم تولید این محصول را به خود اختصاص داده است. مهندس محمدرضا سعادت با اعلام خبر فوق و با اشاره به اینکه پرورش ماهی خاویاری از سال ۸۷ در دو مزرعه توسعه آبزیان فارس شهرستان استهبان و مزرعه نگین خاویاری فارس در شهرستان مرودشت این استان آغاز شده است، افزود: حجم تولید اولیه خاویار از ۶ کیلوگرم تا میزان ۱۰۰ کیلوگرم در سال افزایش یافته است.

وی در مورد فناوری و بسته‌بندی محصول خاویار گفت: سرو‌دم ماهی خاویار قطع و پس از خالی کردن شکم، به همراه قطعات خاویاری در قوطی‌های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ تا ۲ کیلوگرمی تعبیه و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

سعادت قیمت هر کیلو خاویاری را از قرار هر کیلوگرم ۶۰میلیون ریال برای مصرف داخل و ۱۴۰ میلیون ریال برای صادرات اعلام و اظهار کرد: محصول خاویاری فارس بیشتر به کشور آلمان و برخی کشورهای آمریکایی صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات فارس، خاویار فارس را به‌دلیل اینکه در آب شیرین و غذای غنی شده رشد می‌کند دارای کیفیت بالایی عنوان کرد و گونه‌های خاویاری را از نوع ازون برون، سیبری، فیل‌ماهی، استرالیا، شیپ و هیبرید فیل ماهی اعلام کرد.