دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: رئیس حوزه هنری استان همدان از تولید و انتشار ۱۰ جلد از مجموعه دانشنامه استان همدان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: امسال ۲۹ جلد کتاب با موضوعات مختلف در همدان تولید و منتشر می‌شود. سیدمحمدباقر حسینی‌سیر اظهار کرد: پیشنهاد تولید و انتشار دانشنامه چند سال گذشته و در زمان استاندار وقت به استانداری ارائه شد و درنهایت در اواخر سال ۹۲ دانشنامه مجدد با پیشنهاد انتشار ۱۱۰ جلد کتاب به معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان ارائه شد که مورد استقبال و موافقت قرار گرفت.

حسینی‌سیر بیان کرد: امسال نخستین بخش بودجه برای انتشار این دانشنامه به حوزه هنری ابلاغ می‌شود که در این مورد گروه مشاوری برای نظارت بر تولید و انتشار کتب شامل جواد محقق، علیرضا کمری، علیرضا ذکاوتی و دکتر علی محمدی تشکیل شده است. وی افزود: ۱۰ جلد کتاب نفیس در مرحله نخست در قطع رحلی و با ترجمه به عنوان اثری ماندگار در همدان منتشر می‌شود و بر این اساس افرادی که دارای اثر هستند، می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و پیشنهادهای خود را ارائه دهند. رئیس حوزه هنری استان همدان در ادامه از پایان بازسازی و تعمیر سینما فلسطین همدان و بهره‌برداری از آن تا پایان فصل بهار خبر داد و گفت: این سینما به صورت فرسوده باقی مانده بود که آن را تعطیل کردیم تا بتوانیم بودجه‌ای را برای بازسازی آن دریافت کنیم. حسینی‌سیر با بیان اینکه امسال خبرهای خوبی در مورد سینما فلسطین در راه است، گفت: بودجه تکمیلی این پروژه از استانداری تخصیص یافت و این سینما تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی‌سیر همچنین از افتتاح خانه هنرمندان همدان در سال ۹۵ خبر داد و اظهار کرد: این خانه در ۵ طبقه تا ۶ طبقه در حال ساخت است.