دنیای اقتصاد، اصفهان: برای نوبت سوم آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان نیمه شب یکشنبه دریچه‌های سد زاینده‌رود دوباره بازگشایی شد. رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان اظهار کرد: قرار است آب زاینده‌رود در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به مزارع کشاورزان شرق اصفهان برسد.

حسین محمدرضایی با یادآوری اینکه در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود حدود ۳۸۰ میلیون متر مکعب است، تاکید کرد: قرار است آب تا دهم خرداد ماه برای به ثمر رسیدن کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان در زاینده رود جاری باشد. رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان با تاکید بر اینکه با این میزان آب، باز حدود ۵۰ میلیون متر مکعب برای کشت دچار کمبود آب می‌شویم، افزود: این میزان آب جدا از برنامه تعیین شده قبلی تحویل آب به شمال اصفهان و همچنین برای حیات زاینده‌رود در سطح شهر بود.

وی تصریح کرد: در مجموع برای نوبت سوم آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود رهاسازی شده که متاسفانه حدود ۴۰درصد این آب در مسیر هدر می‌رود و تنها ۶۰ درصد آن به دست کشاورزان می‌رسد. محمدرضایی ابراز امیدواری کرد کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان با این میزان آب نجات یابد و به ثمر برسد. وی با بیان اینکه ۴۰ درصد اراضی شرق اصفهان زیر کشت پاییزه رفتند، گفت: با این میزان آب تحویلی احتمال می‌رود تمام این اراضی آبیاری نشود.