خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی از کاهش ۲۵ درصدی ظرفیت اشغال هتل‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: فعالیت خانه‌های شخصی و سایت اسکان مسافر میراث فرهنگی، سبب شد تا ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد به کمتر از ۵۰ درصد برسد. محمد قانعی اظهار کرد: با توجه به ورود کمتر مسافران در ایام نوروز به مشهد و همچنین فعالیت خانه‌های شخصی و سایت اسکان مسافر میراث فرهنگی، ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد از ۲۵ اسفندماه ۹۳ تا ۱۴ فروردین ۹۴ به کمتر از ۵۰ درصد رسید. وی با بیان اینکه کاهش ۲۵ درصدی اشغال هتل‌ها در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم، گفت: این امر سبب ضرر و زیان جدی هتلداران نه تنها در مشهد و استان خراسان رضوی، بلکه در سایر استان‌ها نیز شد.

قانعی میانگین عمر هتل‌های مشهد را ۶ سال عنوان کرد و افزود: هتل‌های مشهد مجهز به امکانات روز هستند، به طوری که بهترین کیفیت و نرخ را در کشور دارند و سطح خدمات‌دهی آنها یک درجه بالاتر از هتل‌های سایر شهرهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری در هتل‌های مشهد به گونه‌ای است که اقشار کم‌درآمد جامعه نیز بتوانند در مشهد اسکان داشته باشند، اظهار کرد: قیمت هتل‌‌ها در مشهد ۳۰ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.