دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی‌فخر: مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با وجود اینکه محدودیت‌های متعددی در برابر ایران وجود دارد، اما مصرف‌کنندگان محصولات فولاد مبارکه در اروپا حاضرند نسبت به محصولات چینی و روسیه پول بیشتر پرداخت کنند و این شرکت هیچ محصولی در انبار ندارد. بهرام سبحانی با اشاره به موقعیت شرکت فولاد مبارکه در منطقه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا هم از نظر میزان تولید و هم از نظر ظرفیت است و خوشبختانه از نظر نوع تولیدات جزو برندهای مطرح دنیاست، تا جایی که محصولات فولاد مبارکه برای تجار و مصرف‌کنندگان خارجی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود: مصرف‌کنندگان محصولات شرکت فولاد مبارکه در اروپا حاضرند نسبت به محصولات چینی و روسیه درصد بیشتری پرداخت کنند و با اینکه محدودیت‌های متعددی نیز در برابر اسم ایران وجود دارد، با این حال راغب هستند از محصولات فولاد مبارکه استفاده کنند که این نگاهی است که در خارج از کشور نسبت به فولاد مبارکه به چشم می‌خورد.

سبحانی در خصوص شرایط فعلی بازار داخلی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ شرکت به فولاد مبارکه خدمات می‌دهند و بالغ بر هزار شرکت به‌صورت مستقیم محصول فولاد مبارکه را دریافت می‌کنند که بسیاری از آنها، محصول صنایع دیگر را فراهم می‌کنند که در سطح کشور پراکنده هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه با دارا بودن یک شبکه توزیع علمی و فنی در کشور، در مراکز استان‌ها سفارش‌های خُرد را جمع‌آوری کرده و به‌صورت سفارش نهایی آماده تحویل به هموطنان می‌کند.