دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: جشنواره‌های مجسمه‌های شنی و مسابقه شتر سواری نوروز ۹۴ در استان برگزار می‌شود. محسن ضیایی ادامه داد: همچنین در ۱۰ روز آینده سه کلوب ورزش‌های دریایی توسط بخش خصوصی در ساحل بندرعباس افتتاح می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی سفر هرمزگان افزود: صاحبان این کلوب‌ها برای برگزاری تورهای گردشگری بین جزایر و گشت‌های دریایی تعداد هفت هاورکرافت ۲۶ و ۳۰ نفره تهیه کرده‌اند.

ضیایی بیان کرد: تشدید نظارت‌ها بر مراکز گردشگری مانند هتل‌ها، آژانس‌های مسافری، مهمانپذیر‌ها از پارسیان و حاجی‌آباد آغاز شده و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایت و انتقادها برای رسیدگی است.

وی تصریح کرد: ۹ بوستان ساحلی با ظرفیت ۲۵ هزار چادر و گنجایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت در بندرعباس آماده اسکان مسافران نوروزی شده و مکان‌هایی نیز برای اسکان موقت این مسافران در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

دبیرستاد اجرایی سفر هرمزگان عنوان کرد: تعداد ۱۰۰ فروند شناور مسافری با نزدیک به ۲۰ هزار نفر جمعیت برای تردد مسافران از اسکله شهید حقانی بندرعباس به قشم، هرمز و لارک پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در نوروز نمایشگاه صنایع‌دستی هرمزگان در معبد هندوهای بندرعباس و مبادی ورودی شهرها برپا می‌شود.