دنیای اقتصاد، کیش، حسین بختیاری: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بهره‌برداری از شبکه اختصاصی فیبرنوری با هدف توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بسترسازی به‌منظور ارائه طیف وسیعی از خدمات الکترونیک در جزیره کیش آغاز شد. به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان با اشاره به لزوم برخورداری سازمان از یک زیرساخت ارتباطی پرسرعت، امن و قابل اطمینان، از ایجاد و راه‌اندازی شبکه فیبر نوری اختصاصی خبر داد و گفت: از شهریور امسال پروژه ایجاد زیرساخت فیبرنوری به عنوان گامی مهم در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه فناوری و خدمات الکترونیک نوین در دستور کار اداره فناوری اطلاعات این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح بیش از ۱۶ کیلومتر فیبر نوری درمحدوده شرق وشمال شرق جزیره کیش اجرا شده وارتباط ساختمان‌ها و مراکز اداری سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های تابعه و مجموعه‌هایی مانند فرودگاه و بندرگاه تجاری، پایانه مسافربری و بیمارستان از طریق این شبکه برقرار شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای اجرای این طرح از سیستم‌های پیشرفته کابل کشی Air Blowing و حفاری به صورت Tranching استفاده شده است.

وی با اشاره به رویکرد گردشگری جزیره کیش گفت: به‌منظور افزایش میزان رضایت‌مندی گردشگران و کیشوندان بهره‌برداری از شبکه اختصاصی فیبر نوری سازمان منطقه آزاد کیش با هدف توسعه خدمات الکترونیک شهری در دستور کار قرار گرفت و با ایجاد این زیرساخت، اجرای طرح‌های جدید از جمله پرداخت الکترونیک یکپارچه، دسترسی به اینترنت بی سیم در اماکن عمومی و ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی الکترونیکی در هتل‌ها و مراکز تجاری تسهیل می‌شود.