دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت خرید از تولیدات داخل استان بر لزوم تسریع در راه‌اندازی نمایشگاه مجازی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد و گفت: انتظار داریم این سایت و نمایشگاه تا اردیبهشت‌ماه سال آینده راه‌اندازی و عملی شود.

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: انتظار داریم این نمایشگاه با مشارکت و همکاری بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی راه‌اندازی شود.

وی افزود: در اینکه متولی این نمایشگاه چه نهادی باشد، دخالت نمی‌کنیم و راه‌اندازی این نمایشگاه موضوعی است که باید در استان اتفاق بیفتد.

مقتدایی تصریح کرد: قصد ما این نیست که بدنه دولت بزرگ‌تر شود، بلکه می‌خواهیم سازمان صنعت و تجارت استان به‌عنوان بخش نظارت‌کننده بر این نمایشگاه نظارت داشته باشد.

وی عنوان کرد: انتظار است که در آینده از فضای موجود در طرح خرید از تولیدات داخل استان خارج شویم و این طرح علاوه‌بر الزام شرکت‌ها، به سمت خرید خانوارها از تولیدات داخل سوق داده شود.

مقتدایی بیان کرد: قصد نداریم در اینگونه جلسات موضوعی را تصویب کرده، سپس رها کنیم و فرمانداران در طرح خرید از تولیدات داخل به‌عنوان فرماندهان خط مقدم، باید دریافت و جمع‌آوری گزارش‌های اجرای طرح در شهرستان و سپس ارائه و انتقال این گزارش‌ها به مرکز استان را با جدیت پیگیری

کنند.

همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان اظهار کرد: بخشی از کالاهای مورد نیاز، در استان تولید نمی‌شود و لازم است که این نوع کالاها شناسایی و معرفی شوند.

امید حاجتی افزود: اگر این کالاها مشخص شود قطعا می‌توانیم در بسته‌های سرمایه‌گذاری استان برای سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند، این کالاها را گنجانده و تعریف کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه امسال حدود ۳۴ هزار فرصت شغلی در سامانه اشتغال استان (رصد) به ثبت رسیده است که این مساله، اقدام خوبی بوده است و پیش‌بینی ما این است تا پایان سال این تعداد به ۴۰ هزار فرصت شغلی برسد. هوشمند صفایی، با تاکید بر واقعی بودن آمار اشتغال ارائه شده، افزود: در این سامانه سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی، جهادنصر، و سازمان صنعت و تجارت استان آمار خوبی ثبت کرده‌اند.

وی اعلام کرد: تحقق اشتغال از طریق دفاتر کاریابی در ۲ ماه اخیر رشد خوبی داشته است. با وجود منابع کم، سهم کم بانک‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی به لطف خدا تحول در اشتغال استان صورت گرفته است و ما باید به این باور برسیم که بخش اشتغال استان در حال متحول شدن است.