دنیای اقتصاد، شرق استان تهران: رئیس شورای شهرک صنعتی «پایتخت» از حل مشکل این شهرک با مساعدت معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری مقرر شد شهرک صنعتی پایتخت تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و اداره کل صنعت، معدن و تجارت تهران قرار گیرد. احمد نعمت‌اللهی با اشاره به ملاقات اخیر خود که به اتفاق مدیرعامل شهرک صنعتی «پایتخت» با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور داشت، اظهارکرد: با توجه به اشراف آقای جهانگیری به مسائل صنعت و شهرک‌های صنعتی، موضوع مشکلاتی که اجرای مصوبه ۳۱۸۰۰ مورخ ۳۰/ ۲/ ۹۳هیات وزیران مبنی بر الحاق شهرک صنعتی پایتخت به استان سمنان فراهم آورده بود، مطرح و تقاضای بررسی کارشناسی در این خصوص به عمل آمد که وی نیز مقرر کرد، وزیر کشور با هماهنگی مقام وزارت صنعت، معدن وتجارت موضوع را پیگیری می‌کند.

نعمت الهی افزود: متعاقب این دستور، جلسه‌ای در وزارت صنعت، معدن وتجارت تشکیل و مقرر شد شهرک صنعتی «پایتخت» تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و سازمان صنایع تهران قرار بگیرد؛ ولی هیچ‌گونه جابه جایی و انتقال پرونده‌های موجود طرح‌ها و واحدهای تولیدی در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان‌های تهران و سمنان صورت نگیرد. مصوبه مورخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۳ شهرک صنعتی پایتخت را به استان سمنان ملحق می‌کرد که به گفته مدیران این شهرک از جهات مختلف مشکل‌آفرین بود. نعمت الهی دراین خصوص گفت: لغو مصوبه دولت دهم در اردیبهشت ماه ۹۳ موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شهرک صنعتی پایتخت شد، به‌طوری‌که اکثر واحد‌ها دچار رکود شده و از تولید بازماندند.

رئیس شورای این شهرک افزود: امیدواریم با تصمیم اخیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت و اختصاص کد مخابراتی ازتهران به این شهرک، مشکلات این شهرک برطرف شده و واحدهای تولیدی به ادامه فعالیت تشویق شوند.

وی درپاسخ به این سوال که امور اداری شهرک به کدام استان محول شده است، گفت: امور اداری از قبیل مسائل بیمه، دارایی و امثال آن در سمنان انجام خواهد گرفت.