خرید اعتباری برندهای ایرانی در همدان

دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: مدیرکل بانک مهراقتصاد، استان همدان را استانی با ظرفیت بالا برای سرمایه‌گذاری دانست و با اشاره به منابع گسترده استان همدان، درخصوص فعالیت بانک مهراقتصاد در این استان گفت: بانک مهر اقتصاد استان همدان با ۲۲ شعبه، ۲ باجه و ۱۹۰ نفر کارمند بسیجی، توانسته با منابعی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال و ضریب نفوذ ۲۳ درصد از منابع بانکی استان، جایگاه قابل‌قبولی در بین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری استان کسب کند و با بیش از ۴۲۰ هزار سپرده، حدود ۲۴درصد از جمعیت استان را با اعتمادآفرینی در بین اقشار جامعه، تحت‌پوشش خود قرار دهد. جعفری جوزانی افزود: استان همدان با توجه به وضعیت رقابتی موجود، توانسته طی دو سال اخیر، سهم بانک مهراقتصاد را از منابع استان از ۹/ ۲درصد به ۱/ ۳درصد افزایش دهد و با عملکرد خوب خود، جایگاه چهارم کشور را در بین بانک‌های مهراقتصاد کل کشور در سال گذشته کسب کند.

وی اقتصاد مقاومتی را ستون خیمه اقتصاد امروز کشور دانست و گفت: با توجه به تاکید مدیرعامل بانک مهر اقتصاد مبنی بر اجرای سند اقتصاد مقاومتی، بانک مهراقتصاد این استان نیز با تشکیل سه کارگروه تجهیز و تخصیص منابع، بهره‌وری و گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومتی سعی در نقش‌آفرینی در بخش‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، صنایع ماشینی، معادن و صنعت گردشگری استان داشته و با شناسایی بخش‌های مختلف و برگزاری نشست و انعقاد تفاهم‌نامه و پرداخت تسهیلات در کمترین زمان ممکن، سهم قابل‌توجهی از تسهیلات پرداختی استان را به خود اختصاص داده است. به طوری که در سال ۹۲و ۹۳ به ترتیب مبالغی بیش از ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و ۲۶۵میلیارد ریال تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی توسط بانک مهراقتصاد پرداخت شده است. یکی از بارزترین اقدامات بانک مهراقتصاد استان همدان در این زمینه، تعامل با واحدهای تولیدی و امضا تفاهم‌نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی به‌منظور اقتصاد مقاومتی و پرداخت ۱۰۰درصد بودجه تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیاردریال به تعداد زیادی واحد تولیدی و صنعتی است که امیدواریم با افزایش این بودجه در سال آینده سهم بیشتری در افتتاح، توسعه و نوسازی صنعت، کشاورزی و گردشگری استان داشته باشیم.

جعفری‌جوزانی حمایت از تولیدات داخلی را جزئی از اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی، افزایش توان خرید مشتریان و تقویت چرخه تجاری کشور، بانک مهراقتصاد اقدام به ارائه کارت اعتباری به افراد با دستورالعمل پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی و ۱۰۰ میلیون ریالی و ایجاد اعتبار برای خرید کالای ایرانی با نرخ ۱۶درصد کرده است. حمایت و تعامل بانک مهراقتصاد شامل شرکت‌هایی نظیر اسنوا و فروشگاه‌های یاس نوین پارسه و محصولات شرکت‌های ایران دوچرخ، مادیران، پاکشوما، سیلور، دکوژن، الکترواستیل، نیرو محرکه، فرش پایتخت و نوبافت در جهت سهولت خرید مردم و حمایت ازکالای ایرانی بوده است.

وی گفت: این استان با رشد ۳۸ درصد در تسهیلات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته به بیش از ۲۴۶۰۰ نفر به مبلغ ۴۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کند که در این شاخص نیز توانسته جایگاه هفتم کشور را به خود اختصاص دهد. از کل تسهیلات پرداختی، تعداد ۳۷۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه به عموم مردم استان پرداخت شده است.

۳۲۶۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات تکلیفی به بسیجیان پرداخت شده که ۹۵ درصد از بودجه اختصاص یافته به استان طی ۱۰ ماه تحقق یافته است.

مدیرکل بانک مهراقتصاد استان همدان التزام به پیاده‌سازی بانکداری بدون‌ربا را از اولویت‌های بانک مهر اقتصاد برشمرد و ربازدایی از نظام پولی کشور را از اهداف این بانک دانست و اضافه کرد: اقدامات بانک مهر اقتصاد در پیاده‌سازی قانون عملیات بانکی بدون ربا برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته است، از این‌رو امیدواریم در آینده از بانکداری بدون ربا به سمت بانکداری اسلامی و نهایتا طراحی نظام اقتصاد اسلامی پیش برویم. علاوه‌بر آن بانک مهراقتصاد با اقدامات صورت گرفته در حوزه بانکداری اسلامی، توانسته تمام قراردادهای عقود اسلامی را با موازین شرع مقدس تطبیق داده و دانش مدیران خود را در حوزه بانکداری اسلامی به سطح مطلوبی ارتقا دهد و با محاسبه و پرداخت ۲۰۴۰ میلیارد ریال سود قطعی سپرده‌ها که سهم استان از این مبلغ ۶۴ میلیارد ریال بوده، گام اساسی در تحقق بانکداری اسلامی برداشته است. وی مشتریان این بانک را دارای روحیه مطالبه‌گری توصیف و اضافه کرد: خوشبختانه شاهد بازخورد مثبت و منطقی در قبال بانکداری اسلامی از سوی مشتریان هستیم. مدیرکل بانک مهراقتصاد استان همدان همچنین گفت:در خصوص تحقق اهداف تعیین شده بانک و به‌منظور مساعدت به همشهریان که دارای معوقات می‌باشند و همچنین ایجاد انگیزه به‌منظور پرداخت بدهی مشتریان بدهکار دستورالعمل طرح مهرماندگار در دو بخش تخفیف وجه التزام و استمهال در بانک مهراقتصاد در حال اجرا است. مشتریان واجدالشرایط می‌توانند تا پایان سال‌جاری از بخشش ۶ درصدی وجه التزام و سایر خدمات این بخش بهره مند شوند.