دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: شرکت دانمارکی ایگرو(egro) در زمینه کشاورزی ۲ میلیارد یورو در شهرستان هشترود آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری می‌کند. کارشناس امور سرمایه‌گذاری و شناسایی مناطق مستعد برای سرمایه‌گذاران دانمارک در جلسه هماهنگی با مسوولان هشترود ضمن اعلام این خبر خاطر نشان کرد: برای ایجاد کشاورزی صنعتی مدرن و منحصربه‌فرد در این شهرستان به‌عنوان پایلوت و الگویی برای کشاورزی و آبخیزداری و انتقال فناوری‌های مربوط به این طرح، در حال رایزنی با مسوولان هشترود برای سرمایه‌گذاری هستیم.

یاکوپ استراسن افزود: طرح بعدی سرمایه‌گذاری این شرکت در هشترود ایجاد نیروگاه‌های بادی در مناطق بادخیز این شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح صنعتی کشاورزی در این شهرستان، سامانه سنتی کشاورزی منطقه به صنعتی تبدیل و در نتیجه شهرستان هشترود به‌عنوان الگوی کشاورزی در جهان مطرح خواهد شد.

وی گفت: در این طرح هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و تمام کارها به‌صورت ارگانیک بوده و در حالت کلی روشی برای کویرزدایی است.

غلامحسین شیری، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هر سرمایه‌گذاری که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کند از معافیت‌های بخشودگی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر همکاری مسوولان هشترود با سرمایه‌گذاران، افزود: نرخ بیکاری منطقه حدود ۱۱ درصد است و این آمار شامل افرادی است که در هشترود ساکن بوده و در صورتی که تعداد افرادی را که برای کار به دیگر شهرها سفر می‌کنند حساب کنیم، رقم آن به ۵۰ درصد می‌رسد.

حسن مستفید، فرماندار هشترود هم از ایجاد ستاد سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که بخواهد در این منطقه سرمایه‌گذاری کند، آماده عقد قرارداد هستیم.

وی افزود: به همت مسوولان منطقه و استاندار آذربایجان شرقی تمام زیرساخت‌های شهرک صنعتی پروفسور هشترودی آماده سرمایه‌گذاری است.