دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افتتاح ۸ پروژه طرح هادی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها نزدیک به یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، همچنین عملیات اجرایی طرح هادی ۵ روستا با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز در این مدت آغاز می‎شود. حسن ظفری با اعلام اینکه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان تهیه شده است، گفت: شاخص تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور برابر ۸۰ درصد است که استان همدان در دو سال گذشته به شاخص ۱۰۰ درصد رسید. وی با اشاره به اینکه گام بعدی طرح‌های هادی یعنی بازنگری در این طرح‌ها آغاز شده است، افزود: در حال حاضر بازنگری طرح هادی ۲۷۳ روستا مورد تصویب قرار گرفته و بازنگری طرح هادی ۳۱ روستا در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به اتمام رسیده و تحویل مراجع مربوطه گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی در کشور را ۳۸ هزار و ۱۳۱ روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۴۱ روستای بالای۲۰ خانوار در استان همدان قرار دارد که طرح هادی روستایی آنها تهیه و تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز اول طرح‌های هادی روستایی در ۱۳ هزار و ۷۰۰ روستای کشور آغاز شده است، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز اول طرح هادی ۴۷۳ روستا در استان همدان آغاز شده و فاز اول طرح هادی ۲۶۲ روستا نیز به اتمام رسیده است. ظفری با بیان اینکه از روستاهای استان همدان ۱۳ نقطه به شهر تبدیل شده‌اند، تاکید کرد: عملیات اجرایی فاز اول طرح هادی ۱۹۸ روستا به‌عنوان پروژه‌های نیمه کاره در دستور کار قرار دارد.