دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: استاندار همدان با بیان اینکه خشکسالی و بحران آب به شدت استان همدان را تهدید می‌کند، گفت: لازم است نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های آب استان در بودجه ۹۴ انجام گیرد. محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان که با حضور دکتر لاریجانی صورت گرفت با بیان اینکه همدان دارای شرایط مناسبی برای توسعه در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی است، گفت: ۶ محصول کشاورزی همدان رتبه نخست تولید در کشور را دارند اما با این وجود صنایع تبدیلی استان کم بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خشکسالی و بحران آب به شدت همدان را تهدید می‌کند، گفت: مجلس در حال تصویب بودجه سال آینده است و از این رو می‌خواهیم توجه جدی به پروژه‌های بخش آب استان همدان در بودجه ۹۴ صورت بگیرد.

نیکبخت آبرسانی از سد تالوار به همدان را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بخش آب همدان دانست و افزود: در صورت اجرایی شدن این پروژه آب مورد نیاز ۳ شهرستان، ۱۰ شهر و ۵۶ روستای همدان تامین می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه این پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار است، گفت: این پروژه برای اتمام به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم در بودجه سال آینده دیده شود.

وی سد گرین نهاوند را از دیگر پروژه‌های مهم بخش آب استان دانست و گفت: این سد بزرگ ناجی منطقه بوده و این در حالی است که امسال تنها برای آن یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.