دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از اجرای ۱۰ هزار برنامه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: ۷۴۷ پروژه عمرانی و تولیدی در دهه فجر در همدان افتتاح می‎شود. محمدابراهیم الهی‌تبار گفت: برای اجرای این پروژه‌ها نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: همچنین در این مدت عملیات اجرایی ۵۹ پروژه با اعتبار نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پروژه‌ها با تعداد ۱۵۳ مورد در شهرستان همدان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در ملایر ۱۱۶ پروژه، نهاوند ۷۲ پروژه، تویسرکان ۴۶ پروژه، اسدآباد ۸۸ پروژه، بهار ۷۷ پروژه، کبودرآهنگ ۸۷ پروژه، رزن ۶۷ پروژه و ۳۹ پروژه در فامنین افتتاح می‌شود.

الهی تبار درباره تقسیم دستگاهی پروژه‌های افتتاحی در ایام دهه فجر بیان کرد: از ۷۴۷ پروژه ۱۳۳ پروژه مربوط به افتتاح واحدهای تولیدی است که برای آنها نزدیک به ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه ۱۲۸ پروژه مربوط به جهاد کشاورزی و ۵ واحد مربوط به صنعت و معدن است، اظهار کرد: افتتاح این پروژه‎ها در مجموع برای ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد. وی بهره‌برداری از سدسرابی، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پسآب فاضلاب تصفیه‌خانه همدان به نیروگاه مفتح، گازرسانی به روستاها، آغاز عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی و تقاطع غیرهمسطح در همدان و ملایر و بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی را از مهم‌ترین پروژه‌ها در دهه فجر خواند.