دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: مدیرکل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه هشتمین دوره جشنواره زمستانی در همدان با عنوان پیامبر مهربانی‌ها برگزار می‌شود، گفت: این دوره از جشنواره بدون منابع مالی از سوی دولت و با مدیریت جهادی اداره می‌شود. ریحان سروش مقدم به مناسبت هشتمین دوره جشنواره زمستانی در همدان اظهار کرد: این دوره از جشنواره به مدت یک ماه تا ۵ اسفند ماه جاری در همدان برگزار می‌شود.

سروش مقدم بیان کرد: به‌دلیل رویدادهای اخیر و اهانت دشمنان اسلام به پیامبر اسلام(ص) جشنواره زمستانی امسال در همدان در زیر سایه پیامبر و با عنوان پیامبر مهربانی‌ها است و چندین برنامه جشنواره همچون مسابقه انشا نویسی با محوریت پیامبر اسلام(ص) برگزار می‌شود و همدان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در مسائل مذهبی- دینی در کشور مطرح می‌شود.

وی شعار جشنواره امسال را «کرسی‌های مادستان، شادی‌های زمستان» عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره زمستانی از سه ماه پیش آغاز شده است.

سروش مقدم بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری و مشورتی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظرانی از بخش‌های مختلف تشکیل شد که با بررسی برنامه‌های سال‌های گذشته و شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف جشنواره امسال با کیفیت بهتری از قبل برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در دوره‌های اخیر جشنواره زمستانی بر محور دستگاه‌های دولتی اداره می‌شد و حضور بخش خصوصی کمتر ملموس بود، اظهار کرد: در این دوره تلاش کردیم نقش مردم و بخش خصوصی در برگزاری جشنواره پررنگ‌تر از پیش

باشد.

سروش مقدم با بیان اینکه در سال‌های گذشته جشنواره زمستانی بیش از اینکه گردشگر را جذب کند حضور مدعوین در برنامه‌ها چشمگیر بود. وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا گردشگران به بهانه برگزاری جشنواره در همدان حضور پیدا کنند و بتوانیم از این راه برای استان ثروت تولید کنیم.

سروش مقدم وابستگی جشنواره به برف را از جمله نقاط ضعف دوره‌های پیشین دانست و افزود: با توجه به افزایش دمای هوا نسبت به سال گذشته و کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی در همدان تاریخ دقیق برنامه‌های وابسته به برف امسال با توجه به شرایط آب و هوایی تعیین می‌شود.

وی به همکاری شبکه‌های تلویزیونی استان‌های همجوار در پوشش رسانه‌ای جشنواره زمستانی همدان اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر شبکه‌های استان‌های همجوار، شبکه جام جم نیز به پوشش برنامه‌های جشنواره می‌پردازد و به دنبال این هستیم که برنامه‌هایی را نیز در شبکه یک، دو و سه داشته باشیم، ضمن اینکه برنامه شب غربی همدان نیز از دی‌ماه امسال برنامه‌های خود را با محوریت کرسی آرایی و فرهنگ کرسی در همدان آغاز کرده است.

سروش مقدم با بیان اینکه برنامه‌ها در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: هر یک از شهرستان‌ها به فراخور وضعیت و شرایط گردشگری برنامه‌هایی را در ایام جشنواره زمستانی اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در تهران، گفت: همه استان‌ها در این نمایشگاه حضور دارند و استان همدان نیز برنامه‌ای را در طول برگزاری این نمایشگاه به اجرا می‌گذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، در اماکن تجاری و پاساژها تخفیف‌هایی از سوی اصناف در نظر گرفته شده که در قالب پوستر جشنواره زمستانی ارائه می‌شود، ضمن اینکه ارائه تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی هتل‌ها و همچنین ارائه تخفیف در اماکن گردشگری از دیگر برنامه‌های جشنواره

است.