دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات ۱۱ میلیون دلاری کالا از گمرک خوی طی ۹ ماه ابتدایی امسال خبر داد. پرویز تقوی اظهار کرد: سهم صادرات گمرک خوی از کل صادرات استان طی ۹ ماه ابتدایی امسال سه ‌درصد بوده است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماه ابتدایی امسال ۱۶ هزار و ۶۷۲ تن کالا از گمرک خوی به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی به ارزش دلاری کالاهای صادراتی طی این مدت اشاره کرد و افزود: ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار بوده است.

وی به میزان صادرات کالا از طریق گمرک خوی در مدت زمان مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت میزان صادرات کالا از این طریق ۲۷ هزار و ۹۷۵ تن کالا بوده است که این آمار حاکی از کاهش میزان صادرات کالا از طریق گمرک خوی طی امسال بوده است.

تقوی عنوان کرد: ارزش دلاری کالاهای صادراتی از طریق گمرک خوی در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵ میلیون و ۷۸ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی بر این اساس ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از گمرک خوی را در این مدت ۷۰۷ دلار اعلام کرد و افزود: میوه‌های خوراکی، نمک، گوگرد، مصنوعاتی از چدن، سیمان، فرآورده‌های غلات، مواد پلاستیکی، شیر و محصولات حیوانی از جمله کالاهای صادره از این گمرک طی این مدت بوده‌اند.