دنیای اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در آبگیری سد چراغ ویس سقز شد و اظهار امیدواری کرد این سد اوایل سال آینده آبگیری شود. محسن بیگلری در نشست شورای اداری شهرستان سقز با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل شهرستان سقز در حال حاضر کمبود آب است، گفت: با آبگیری سد چراغ ویس این مشکل رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی از محل احیای دریاچه ارومیه به این سد اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد سد در سال آینده آبگیری شود و مشکلات مردم روستاهای «بله جر» و «میره ده» که زیر آب خواهند رفت نیز حل شود.

به گفته وی، اعتبارات سد چراغ ویس امروز به بالای ۵۰۰میلیارد ریال رسیده است و این نشان از اهتمام جدی دولت برای اتمام این سد حیاتی برای شهرستان سقز است.

او گفت: با توجه به بارش‌های کم در این موقع از سال، نگرانی‌هایی برای تامین آب شرب سقز در سال آینده ایجاد شده است و بر این اساس باید سد چراغ ویس هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

بیگلری با تقدیر از اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان سقز گفت: این اداره در سال‌جاری مشکل اساسی آب ۶روستای شهرستان را با کمک اعتبارات ماده ۱۸۰ که در اختیار نمایندگان است برطرف کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بازارچه مرزی سقز به‌زودی کلنگ‌زنی و احداث آن بلافاصله شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بانه و مریوان هرکدام دارای بازارچه مرزی برای کمک به اشتغال‌زایی منطقه هستند، احداث بازارچه مرزی سقز را به‌منظور اشتغال‌زایی و ایجاد کار برای نیروی کار شهرستان ضروری دانست.