دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: ناظر گمرکات آذربایجان غربی از رشد ۳۴ درصدی ارزش دلاری ترانزیت داخلی از گمرکات آذربایجان غربی طی ۹ ماه امسال خبر داد. پرویز تقوی اظهار کرد: میزان کالاهای ترانزیت شده داخلی (مبدا) از طریق گمرکات آذربایجان غربی طی ۹ ماه امسال به لحاظ وزنی و ارزش دلاری افزایش یافته است. در این مدت ۴۳هزار و ۳۳۹ تن کالا از گمرکات استان ترانزیت داخلی(مبدا) شده است.

تقوی به ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی اشاره کرد و افزود: ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی ۹۴ میلیون و ۵۴۵ هزار دلار بوده است. وی به مقایسه این آمار با آمار مشابه ۹ ماه سال گذشته پرداخت و گفت: بر این اساس میزان کالاهای ترانزیت داخلی (مبدا) از گمرکات استان طی ۹ ماه امسال به لحاظ وزنی ۱۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۳۴ درصد رشد داشته است. ناظر گمرکات آذربایجان غربی به میزان کالاهای ترانزیت خارجی(مبدا) از گمرکات استان نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۵ هزار تن کالا از گمرکات استان ترانزیت خارجی(مبدا) شده است.

وی به ارزش دلاری این میزان کالاهای ترانزیتی نیز اشاره کرد و افزود: ارزش دلاری این کالاها یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون دلار بوده است.