دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: تا بهمن‌ماه سال‌جاری در ۹ شهر خوزستان، نسل سوم تلفن همراه اول راه‌اندازی می‌شود. وحید صدوقی اظهارکرد: این سرویس پیش از این در شهرهای آبادان، اهواز و خرمشهر راه‌اندازی شده است که در بهمن‌ماه امسال، تعداد شهرهای برخوردار از نسل سوم تلفن همراه اول به ۱۲ شهر می‌رسد.

وی افزود: در استان خوزستان از شبکه نسل سوم همراه اول استقبال خوبی صورت گرفته که این مساله نشان‌دهنده کیفیت خوب خدمات این سرویس بوده است و امیدواریم بتوانیم این شبکه را متناسب با برنامه توسعه دهیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، همراه اول سهم ۶۰ درصدی را در تعداد مشترکان و بازار اپراتورها به خود اختصاص داده است و این اپراتور توانسته پس از چند سال سهم خود را حفظ کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران ادامه‌داد: در حال حاضر با بررسی‌های صورت گرفته، ۸۲ درصد افراد در ثبت‌نام‌های مختلف، سیم‌کارت همراه اول را به‌عنوان سیم‌کارت رسمی و معتبر خود اعلام می‌کنند. وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما در توسعه شبکه همراه اول، نصب سایت در نقاطی است که با محدودیت پوشش مواجه هستیم یا تعداد مشترکان افزایش یافته است و ما باید در این نقاط ظرفیت ایجاد کنیم که این مساله همکاری مردم و مسوولان به‌ویژه شهرداری‌ها را می‌طلبد. وی در زمینه بهره‌مندی پوشش شبکه همراه اول در اهواز اظهار کرد: با بررسی و تست میدانی در ۳۷۰ کیلومتر از مسیر اهواز به این نتیجه رسیدیم که تنها در کمتر از ۳ درصد این مسیر پوشش شبکه ضعیف است و نیاز به اصلاح دارد اما در مجموع این عدد، عدد خوب و قابل قبولی است؛ به هر حال امیدواریم که پوشش ضعیف شبکه به صفر برسد و باید به وضع ایده‌آل برسیم. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران درباره نوسازی شبکه همراه اول نیز گفت: کل شبکه همراه اول در شهر اهواز و توابع آن نوسازی و تجهیزات قدیمی آن کاملا جمع‌آوری شده و در سطح استان نیز شبکه‌های شهرهای سربندر، آبادان، خرمشهر، شادگان، دارخوین، ماهشهر و هندیجان نوسازی شده است.