دنیای اقتصاد، سمنان: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در طرح‌های اقتصادی خبر داد. محمدرضا رستمی گفت: این صندوق آماده است تا در استان سمنان در طرح‌های‌های پربازده سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از عقد تفاهم‌نامه این صندوق برای استفاده از شعب پست بانک و توسعه افراد تحت پوشش خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار باجه پست بانک روستایی در کشور گفت: هدف از عقد این تفاهم‌نامه استفاده از این شعب برای کارگزاری بیمه و تحت پوشش قرار دادن روستاییان است.

رستمی گفت: این صندوق ۱۴۰ هزار مددجوی کمیته امداد و ۳۷ هزار مددجوی بهزیستی را تحت پوشش قرار داده است.

وی شمار افراد تحت پوشش این صندوق را یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: با توجه به قریب ۶ میلیون نفر جمعیت هدف این صندوق در نظر است با بازنگری در کارگزاری‌های این صندوق و جلب نظر افراد حقیقی در این بخش جمعیت تحت پوشش را به جامعه هدف برسانیم. معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون ۳۵ هزار کارگزار شامل دهیاری‌ها، تعاونی‌های تولید و عشایری در کشور فعال است و این صندوق ۳۰ هزار مستمری‌بگیر را نیز تحت پوشش دارد. صندوق بیمه اجتماعی صندوقی دولتی و تحت پوشش وزارت تعاون است که از سال ۸۴ در کشور فعال شده است.