دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: سمینار بینش، نگرش و ماموریت برای آینده با حضور فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع، اداره‌های استان و دانشجویان در محل اتاق کرمانشاه برگزار شد. کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه در این سمینار با تاکید بر ضرورت اهمیت آموزش در ارتقای توانمند‌های نیروی انسانی گفت: در کشور به مقوله آموزش نیروی انسانی کمتر بها داده شده است. وی ادامه داد: اتاق بازرگانی به منظور رسالت خود اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متعددی اعم از تخصصی و عمومی کرده است. رئیس اتاق کرمانشاه برگزاری دوره‌های تخصصی برای اعضای اتاق و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآور شد و بیان کرد: دانشجویان بیشترین مخاطبان دوره‌های آموزشی عمومی اتاق بازرگانی هستند.

این مسوول از عدم مهارت و آموزش لازم دانش‌آموختگان دانشگاهی و تئوری بودن دانش کسب شده توسط آنان به‌عنوان یکی از عوامل عدم جذب این افراد به بازار کار یاد کرد.

کاشفی با اشاره به سیل عظیم مهاجرت نخبگان از این استان افزود: باید به نیروی انسانی با دید سرمایه‌های ارزشمند نگاه کرد. وی دارایی‌های هر کشور را شامل منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلیتیک، سرمایه‌های سرمایه‌ای و نیروی انسانی دانست.

کاشفی نیروی انسانی را قوه محرکه رونق کشورها برشمرد و بیان کرد: تجربه نشان داده که در کشورهای پیشرفته سهم نیروی انسانی در تولید ثروت حدود ۸۵ درصد است.

رئیس اتاق کرمانشاه در پایان گفت: باید به پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان توجه بیشتری داشته باشیم تا شکاف تکنولوژی ما با کشورهای پیشرفته عمیق‌تر نشود. در ادامه این سمینار، علیرضا آزمندیان، موسس تکنولوژی فکر ایران گفت: تمامی دستاوردهای انسان از زندگی به انگیزه او بستگی دارد و انگیزه موتور محرک یک زندگی خوب است.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش طرح مباحث ملاقات با خود به‌عنوان مدیر یک زندگی، طراحی و خلق آینده‌ای شگفت‌انگیز، اصلاح نگرش و توسعه راهکارها است.

عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه صنعتی شریف یکی از اصول زندگی را اصل حضور در زندگی دانست و گفت: هر فرد باید به‌عنوان یک رهبر زندگی خود را مدیریت کند نه اینکه مانند یک قربانی منتظر رقم خوردن سرنوشت خود باشد. آزمندیان گفت: یکی از خصوصیات انسان غافل این است که نمی‌داند در زندگی چه می‌خواهد و هدفی را برای خود ترسیم نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت زندگی از مدیریت خود فرد آغاز می‌شود و همه چیز به خود ما بستگی دارد. آزمندیان با بیان اینکه تفکر رهبری یک زندگی، با بینش درست امکان‌پذیر است، افزود: اندیشه‌ها و باورهای شخصی، احساسات و توانمندی‌های مالی، شغلی و... عوامل زندگی‌ساز و ارزش‌آفرین است، باید پرونده رویدادهای گذشته را بست و با آموزش آینده را ساخت.