دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه شرکت مخابرات متفاوت از سایر شرکت‌هایی است که در شهر‌ها خدمات به مردم ارائه می‌دهند، گفت: دانش و فناوری در این حوزه از خدمات، روز به روز در حال ترقی و رشد است و در آینده ممکن است نوع ارتباط مخابراتی به گونه‌ای باشد که نیازی به حفاری برای نصب تاسیسات نباشد. مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان افزود: هم‌اکنون در مسیرهای اصلی درون شهری و مورد نیاز در استان بخش عمده‌ای از بستر توسعه تاسیسات مخابراتی از طریق فیبر نوری بر مبنای طرح‌های توسعه‌ای و آینده‌گرایانه و از طریق داکت‌های مخابراتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: فیبر نوری امکان انتقال مقدار زیادی از اطلاعات را در قالب صوت و تصویر دارا است و شهروندان به این طریق این امکان را خواهند داشت که خدمات متنوعی را از مخابرات در حوزه‌های مختلف دریافت کنند.

وی با اشاره به زیر ساخت‌های استان در این زمینه گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های قوی و مطمئنی در استان اجرا شده است که اجرای حدود ۳۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در کل استان که سرویس‌های صوت و دیتا را با ضریب اطمینان و پایداری بالایی پشتیبانی می‌کند یکی از این موارد است.