دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی ثبت محدوده‌های معدنی روند دسترسی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به محدوده‌های معدنی استان تسهیل شد. جعفرصادق اسکندری افزود: راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی ثبت محدوده‌های معدنی در مرکز و ۱۶ شهرستان استان موجب کاهش مراجعات متقاضیان ثبت محدوده، کوتاه کردن فرآیند بررسی و ثبت محدوده‌های درخواستی و کاهش هزینه برای ثبت و صدور محدوده‌های معدنی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با راه‌اندازی این سامانه اطلاع‌رسانی جامع و کاملی از وضعیت محدوده‌های معدنی استان به متقاضیان صورت گرفته و روند دسترسی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به محدوده‌های معدنی آذربایجان غربی تسهیل شده است. وی اظهار کرد: طرح ساماندهی و به‌روزرسانی ثبت محدوده‌های معدنی کشور از سه سال گذشته شروع شده بود که آذربایجان غربی از نخستین استان‌های اجراکننده این طرح در کشور محسوب می‌شود.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر، سه هزار و ۸۰۰ محدوده معدنی روی نقشه ویژه این محدوده‌ها در استان ساماندهی شده‌اند که نشان‌دهنده فعالیت مستمر در این خصوص در آذربایجان غربی است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی این سامانه، محدوده‌های معدنی درخواستی متقاضی به صورت دستی روی کالک (نقشه‌) کاغذی ترسیم می‌شدند که باوجود رعایت کلیه ضوابط، مقررات و اولویت‌ها در ثبت این محدوده‌ها، باز هم مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آمد.