دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری نیا: رئیس پلیس انتظامی هرمزگان از اجرای قانون جدید توقیف خودروهای حامل سوخت قاچاق خبر داد و گفت: با توجه به اجرای این قانون از این پس تمامی خودروهای حامل سوخت قاچاق سه ماه توقیف خواهند بود. سردار رضا محمدی یگانه با بیان اینکه این استان با توجه به منابع کافی تامین سوخت نیازی به واردات از استان‌های دیگر ندارد، تاکید کرد: بنابراین قاعده حمل هر نوع سوخت به سمت استان هرمزگان ممنوع و خودروها توقیف خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اعلام اینکه ۸۰ درصد سوخت قاچاق از منابع داخل هرمزگان تامین می‌شود، اظهار کرد: این میزان سوخت از جایگاه عرضه سوخت و سهمیه‌بگیران عمده، قاچاق می‌شود که نظارت و مدیریت جدی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: قطعا سوخت و حمل با تانکرها قابلیت عبور از محورهای فرعی را ندارد و محورهای اصلی نیز تحت کنترل پاسگاه‌ها و گشت‌های پلیس است.

سردار محمدی یگانه حجم سوخت کشف شده در مدت هشت ماه اخیر سال جاری را ۶ میلیون و ۹۷۲ هزار لیتر انواع سوخت اعلام و بیان کرد: در این ارتباط یک‌هزار و ۵۷۳ نفر دستگیر و دو هزار و ۶۲۶ خودروی سبک و سنگین و ۶۷ فروند شناور نیز توقیف شده است.