دنیای اقتصاد، اصفهان: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از اختصاص ۳ میلیارد تومان تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) به بافندگان فرش در شرق اصفهان خبر داد. محمد مجیری گفت: این مبلغ به‌منظور رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و کمک به مردم این منطقه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد تومان به اتحادیه تعاون روستایی، ۸۰۰ میلیون تومان به اتحادیه تعاون شهری و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به اتحادیه بازرگانی اختصاص یافته است.

وی افزود: مرکز ملی فرش ایران نیز بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی در اختیار اداره فرش سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان قرار داده تا در ۲ ماه آینده دوره آموزشی رنگرزی را با دعوت از استان‌های کشور برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان به‌دلیل توانمندی‌هایی که در زمینه رنگرزی دارد، داوطلب برگزاری این دوره شده است.

مجیری اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه تخصصی-صادراتی فرش دستباف اصفهان در حالی به‌کار خود پایان داد که علاوه بر حضور قابل توجه خانواده‌ها و دوستداران و خریداران در این دوره از نمایشگاه، حضور شخصیت‌های سیاسی مانند سفیر کشور بوسنی، کاردار اول اوکراین، ونزوئلا و یک هیات تجاری از کشور چین وجهه تازه‌ای به نمایشگاه داد.

وی ارتقای صنعت فرش دستباف اصفهان را در گرو حمایت از تشکل‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز سبک طراحی و رنگ آمیزی فرش در استان اصفهان و مکتب اصفهان با ۲۳ نوع و مدل طراحی در سطح کشور و جهان مطرح بوده، افزود: سازمان صنعت و معدن و تجارت با حمایت از اتحادیه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی وظیفه دارد مشکلات این صنعت با سابقه را در اصفهان حل کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان سطح کیفی نمایشگاه فرش دستباف اصفهان را با حضور ۱۴۰ مشارکت‌کننده بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: حضور بازدیدکنندگان فراوان، گویای رضایت آنها از برگزاری نمایشگاه است.