دنیای اقتصاد، کرمانشاه، احسان اکبری: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به همراه معاونان و مدیران ستادی نیروی انتظامی استان از پالایشگاه کرمانشاه دیدن کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه به معرفی شرکت پرداخت و سیاست‌های صنعت نفت کشور را تشریح کرد.

مهندس جمشیدی در معرفی شرکت پالایش نفت کرمانشاه اظهار کرد: پالایشگاه کرمانشاه دومین پالایشگاه از لحاظ ساخت و تاسیس بوده است که متاسفانه در روند توسعه و رشد نتوانسته همگام با سایر پالایشگاه‌های کشور پیشرفت کند، درحال حاضر این پالایشگاه نهمین پالایشگاه کشور است که ۴۰ درصد از سوخت استان را تامین می‌کند و درآینده برای تولید بیشتر و حتی صادرات فرآورده‌های نفتی هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد و راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا بی‌شک رویداد اقتصادی مهمی در استان رخ خواهد داد که علاوه‌بر تولید فرآورده‌های مختلف نفتی و تامین نیازهای کشور بحث اشتغال در سطح استان نیز سازماندهی خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: صنعت نفت پیشتر صنعت وابسته‌ای بود و دانش و فناوری آن متعلق به بیگانگان بود، اما در حال حاضر توانسته‌ایم با تلاش فراوان از این وضعیت خارج شویم و بسیاری از تجهیزات را در داخل بسازیم و حتی در کشورهای دیگر قرارداد ساخت پالایشگاه داریم. مهندس جمشیدی در تبیین پرهیز صنعت نفت از خام فروشی اضافه کرد: در حال حاضر پالایشگاه کرمانشاه به تولید فرآورده‌های مختلف مانند نفت سفید، نفت کوره، بنزین و... می‌پردازد ضمن اینکه فرآورده‌های ویژه‌ای نیز که خوراک کارخانه‌های فرودست از جمله پتروشیمی‌ها را تشکیل می‌دهد تهیه می‌کند. در ادامه سردار امان‌اللهی، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه نفت پایه اصلی اقتصاد کشور است با این وجود شایسته است که اقتصاد ملی را به سمت کاهش وابستگی به نفت پیش برد.

وی نقش صنعت نفت را در تولید ثروت ملی و همچنین اقتدار ملی و امنیت ملی تشریح کرد و افزود: خدمات و تلاش صنعتگران به‌ویژه کارکنان خدوم صنعت نفت کشور شایان تحسین است، اما باید توجه کرد که لازمه همه فعالیت‌ها در کشور وجود امنیت است که نیروی انتظامی بخشی از آن را برعهده دارد و ما مفتخریم که مسوولیت این امر خطیر و حساس را برعهده داریم.