دنیای اقتصاد، بندرعباس: نخستین همایش شهرداری‌های استان هرمزگان با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در حاجی‌آباد برگزار شد. مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان هدف از برگزاری این همایش را بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌های استان بیان کرد و افزود: جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی برای انجام پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها ضرورت شهرهای استان هرمزگان است.

مسعود دالمن ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری در شهرها، امروزه به یک نیاز مبرم بدل شده است؛ بنابراین باید شهرداری‌ها برای توسعه خدمات عمرانی و تحقق پروژه‌های عمرانی خود در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی تلاش کنند.

شهردار حاجی‌آباد نیز در این همایش گزارشی از عملکرد شهرداری حاجی‌آباد ارائه وخاطر نشان کرد: با کاهش درآمد وصولی شهرداری‌ها انتظارات و درخواست‌های شهروندان برای دریافت خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر نسبت به گذشته از شهرداری‌ها افزایش یافته است. علیرضا حسن‌زاده تصریح کرد: باتوجه به نبود اعتبارات در مدت قریب به یکسال بیش از ۶ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و موتوری و فضای سبز هزینه شده است. حسن‌زاده به کاشت ۱۱ هزار نهال و اجرای طرح آبیاری قطره‌ای، احداث پیاده رو و اجرای پروژه‌های عمرانی و تجلیل از مدال‌آوران استانی و کشوری از جمله برنامه‌های این شهرداری اشاره کرد. فرماندار حاجی‌آباد نیز در این نشست گفت: تغییر نگرش مدیریت شهری از عوارض محوری با تامین منابع مالی از طریق ابزارهای نوین، فراهم کردن بستر کار فرهنگی با آموزش در بین پرسنل، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و کارشناسان کمیته تطبیق فرمانداری، اقناع افکار عمومی و تاسیس سازمان جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران یا تاسیس واحدهای کوچک سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها از جمله گام‌های جذب سرمایه‌گذار در شهرداری‌ها هستند. جهانگیری انتخاب مشاور در مباحث اقتصادی و تیم طرح مطالعاتی برای شناسایی استعدادها و جذب سرمایه‌گذاران را از دیگر گام‌های موثر در این خصوص برشمرد و ادامه داد: بررسی موانع سرمایه‌گذاری در شهرها، تدوین شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری شامل نقشه، مطالعات توجیهی و سهم آورده شهرداری‌ها را از دیگر اقدامات مناسب در جهت جذب سرمایه‌گذار در شهرداری‌ها است. فرماندار حاجی آباد در پایان برگزاری همایش و نمایشگاه‌های دائمی بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب ساختارهای حجمی از پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و یادآور شد: شهرداران باید با شرکت در همایش‌های مختلف و استفاده از تجربیات شهرداران شهرهای دیگر خارج از استان در جهت جذب سرمایه‌گذار برای اجرایی کردن پروژه‌های جدید عمرانی اقدامات لازم را صورت دهند.