دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: بهبود فضای کسب‌وکار در گرو هم‌اندیشی و تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی است. مهندس ابراهیم رضایی بابادی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور مهندس غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و دیگر اعضای این اتاق و همچنین فعالان بخش‌های اقتصادی استان در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: امیدواریم با تشکیل این جلسات شرایط بهتری برای کمک به بخش تجارت و استفاده از فرصت‌های مرزی استان فراهم شود. وی با بیان اینکه ما به توان بخش خصوصی برای انجام کارهای بزرگ جهت ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در استان اعتماد داریم، اظهار کرد: بدون تردید بخش خصوصی نقش اساسی در توسعه و پیشرفت دارد به‌طوری‌که از این بخش به‌عنوان موتور محرکه جامعه یاد می‌کنند. وی استفاده از تجربیات و استفاده از توان بخش خصوصی را اقدامی خوب به‌منظور حل مشکلات عنوان و بیان کرد: استفاده از تجربیات و اقدامات موفق در ایجاد اشتغال جزو برنامه‌های کاری ما قرار دارد زیرا از این طریق در نظر داریم ضمن حل مشکل بیکاری، شاخص‌های موجود را نیز ارتقا دهیم. استاندار کرمانشاه بهبود فضای کسب‌وکار را در گرو هم‌اندیشی، همفکری و تعامل بیشتر بخش دولتی با بخش خصوصی برشمرد و گفت: طی چند ماه گذشته در استان به تقویت ارتباط بخش خصوصی و تعامل هرچه بیشتر این دو بخش همت گماشته‌ایم و همواره از مدیران خواسته‌ایم به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند. وی با تاکید بر چاره‌اندیشی در خصوص اصلاح بعضی از قوانین و مقررات برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی گفت: آنچه که می‌توان در این راستا اقدام کرد ما با جدیت در استان به آن عمل خواهیم کرد اما آنچه که نیاز به پیگیری‌های کشوری دارد حتما این موضوع را با همفکری و هم‌اندیشی دنبال خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: علاقه‌مند هستیم تا هرچه بیشتر از توان و ظرفیت‌های خوب استان با توجه به شرایط مرزی آن برای توسعه تجارت استفاده کنیم. در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: توسعه تجارت استان کرمانشاه بر توسعه تجارت کشور تاثیرگذار است از این رو هر گونه کمک به رفع مشکلات تجارت این استان، رفع مشکلات تجاری کشور را به دنبال خواهد داشت. مهندس غلامحسین شافعی افزود: بسیار خوشحالیم که امروز مدیران توانمندی در این دولت کار می‌کنند که کردارشان بر گفتارشان ارجحیت دارد و در استان کرمانشاه هم استاندار گرامی و ارجمندی وجود دارد که مایه خرسندی و خوشحالی است از این رو از رئیس‌جمهور و دولت یازدهم به‌دلیل این انتخاب‌های شایسته تقدیر و تشکر می‌کنیم. وی شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان کرمانشاه را از فعال‌ترین شوراهای گفت‌وگو در کشور عنوان و بیان کرد: چند استان در کشور جزو فعال‌ترین استان‌ها قرار دارند که در این راستا استان کرمانشاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی مشکل اجرای قانون را از مشکلات اساسی در بخش تجارت عنوان کرد و گفت: ما این مشکل را در مرکز کشور داریم اما این مشکل در استان‌ها خیلی بیشتر است به‌طوری‌که اجرای یک قانون واحد در سطح استان‌های مختلف، متفاوت است. وی همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک استان کرمانشاه گفت: این استان از لحاظ اقتصادی با توجه موقعیت استراتژیک خود برای کشور بسیار قابل توجه است بنابراین توسعه تجارت استان کرمانشاه بر توسعه تجارت کشور تاثیرگذار است و هرگونه کمک به رفع مشکلات تجارت این استان، رفع مشکلات تجاری کشور را به دنبال خواهد داشت.