دنیای‌اقتصاد، کرج، رسول باقری: شهردار کلانشهر کرج با بیان اینکه به دنبال جهاد عمرانی مدیریت شهری، پارک ورزش یک‌سال زودتر از موعد به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: به‌زودی و با عملیاتی شدن توافق بزرگ با مالک باغ سیب، شاهد احداث بزرگ‌ترین پارک کرج در این فضا خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند در مراسم بهره‌برداری از پارک ورزش و هشت طرح عمرانی دیگر در منطقه ۱۲ شهرداری کرج ضمن تشکر از عوامل اجرایی این پروژه روباز ورزشی، اظهار کرد: به‌دلیل جمعیت زیاد منطقه و نیاز مبرم اهالی به فضاهای تفریحی و ورزشی، مدیریت شهری عزم خود را برای بهره‌برداری زودتر از موعد پارک ورزش جزم کرد که با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و همراهی مدیر منطقه ۱۲ و دیگر عوامل اجرایی پروژه، این مهم محقق شد و امروز در مراسمی حضور یافته‌ایم که در روند معمول خود باید یک‌سال دیگر برگزار شود.

وی گفت: البته تمامی اقدامات مدیریت شهری در سایه مشارکت و همراهی شهروندان محقق می‌شود و در غیر این صورت، شهرداری‌ها به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به‌جز مبالغ پرداختی از سوی شهروندان به منابع مالی دیگری برای تزریق به پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی دسترسی ندارند.

این مسوول با اشاره به مساحت ۵/۲ هکتاری پارک ورزش عنوان کرد: تسریع در بهره‌برداری این پارک نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار مازاد بود که با تدبیر شورای اسلامی شهر در زمینه استفاده از تسهیلات بانکی و همت شبانه روزی سازمان پارک‌ها و منطقه ۱۲ شهرداری کرج تحقق یافت.

وی با بیان اینکه پارک ورزش با کارکرد چندمنظوره در خدمت شهروندان منطقه ۱۲ قرار گرفته است، قالب پارک را فضای روباز ورزشی اعلام کرد و افزود: شهروندان منطقه دیگر نگران هدر رفت اوقات فراغت جوانان خود نباشند. شهردار کرج، بلوار آزادی و مسیر جاده قزل‌حصار را از پروژه‌های در دست اجرای مدیریت شهری در منطقه ۱۲ نام برد و افزود: رینگ بسیار خوبی در جاده قزل‌حصار قابل تعریف است که به‌زودی کاهش ترافیک در این قسمت را نیز شاهد خواهیم بود.

وی، با بیان اینکه مدیریت شهری برای رسیدن به «توسعه عمرانی» اجرای طرح‌های متعددی را در دستور کار دارد به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح مناطق ۱۲ گانه اشاره و عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها ضمن انجام مسوولیت مدیریت شهری در قبال شهر و شهروندان، پویایی در مدیریت شهری را موجب می‌شود. شهردار کلانشهر کرج بااشاره به پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده در منطقه ۱۲ عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل احداث و افتتاح پارک ۵/۲ هکتاری ورزش، پارک محله‌ای مهدیه کیانمهر، راه‌اندازی ناحیه خدمات شهری کیانمهر، بلوار آزادی، آسفالت کوی مهر، آسفالت و جدول‌گذاری خیابان بوستان، آسفالت خیابان گلستان یکم، شروع عملیات اجرایی پارک خالو باقری در منطقه آق تپه همچنین افتتاح ساختمان خدمات شهری است. شهردار کرج، پویایی در مدیریت شهری را یک تحول مهم دانست و عنوان کرد: برای رسیدن به مفهوم واقعی «توسعه پایدار» نیاز است آهنگ حرکت به سمت مولفه‌ها و ابزارهای تحقق این مهم با پویایی و خلق ایده‌های نو هماهنگ باشد؛ بر این اساس همه تلاش مجموعه مدیریت شهری اعم از شهردار و شورا قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه به‌واسطه تدوین طرح‌ها و اجرای پروژه‌های عمران شهری است.