دنیای‌اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نکاشت که به عقیده نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی سبب بیکاری، مهاجرت و آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، فعلا متوقف شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی اظهار کرد: جلسه احیای دریاچه ارومیه در فرمانداری میاندوآب و با حضور استاندار آذربایجان غربی و فرمانداران شهرستان‌های میاندوآب، بناب، ملکان و بوکان برگزار شد. وی تصریح کرد: در این جلسه همه حاضران بر احیای دریاچه ارومیه تاکید کردند، چراکه نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید نیز احیای دریاچه ارومیه است؛ بنابراین همه حاضران در این جلسه به‌ویژه نمایندگان میاندوآب اعتراض خود را نسبت به طرح عدم کاشت اعلام کردند.

بیگی افزود: طرح نکاشت در ۶۱ هزار هکتار از اراضی استان که ۴۸ هزار هکتار آن در میاندوآب است اجرا می‌شود و اوج بی‌عدالتی برای کشاورزان این شهرستان بوده و سبب بیکاری، مهاجرت گسترده جوانان روستایی به شهرها و در نتیجه موجب آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و مختل شدن محیط زیست

می‌شود. نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اجرای عادلانه این طرح حداقل باید عدم کاشت در شهرهای دیواندره، مهاباد، بناب، بوکان و ملکان نیز انجام شود و آبی که از میاندوآب به سمت کارخانه‌ها و مزارع کشاورزی آذربایجان شرقی می‌رود متوقف و به طرف دریاچه ارومیه هدایت شود.