دنیای‌اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: فرماندار مریوان گفت: به‌منظور حفظ و حراست از محیط‌زیست و نگهداری از اراضی ملی مریوان هر نوع واگذاری زمین و تغییر کاربری آن در ۶کیلومتری اطراف این شهرستان ممنوع شد. دنیای‌اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: فرماندار مریوان گفت: به‌منظور حفظ و حراست از محیط‌زیست و نگهداری از اراضی ملی مریوان هر نوع واگذاری زمین و تغییر کاربری آن در ۶کیلومتری اطراف این شهرستان ممنوع شد.

محمد فلاحی افزود: شهرستان مریوان باتوجه به پتانسیل‌های زیاد گردشگری و توریستی و همچنین اهمیت ویژه‌ای که در امر تجارت دارد و با در نظر گرفتن این نکته که این شهرستان نیز به منطقه تجاری تبدیل خواهد شد باعث و بانی ازدیاد درخواست‌های تغییر کاربری شده است.

وی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را عاملی بر نابودی زمین‌های مرغوب کشاورزان دانست و گفت: حفظ اراضی ملی و کشاورزی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از کاهش تولیدات کشاورزی، مسوولان مریوان را برآن داشت که برای حفظ مبلمان کنونی و جلوگیری از روند تعرض و تغییر اراضی ملی بیش از گذشته عزمی جزم داشته باشند.

فرماندار مریوان اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اراضی ملی، درجلسه‌ای که با مسوولان مربوطه در محل فرمانداری مریوان برگزار شد مقرر گردید هرگونه واگذاری و تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی در ۶ کیلومتری مریوان ممنوع شود. وی درخواست برای ساخت‌وسازهایی چون جایگاه سوخت، کارواش و قهوه‌خانه‌های سنتی را از جمله بیشترین درخواست‌کنندگان برای بخش خصوصی در اطراف مریوان به‌ویژه مسیر مریوان - باشماق عنوان کرد.

وی گفت: هر نوع تغییر کاربری زمین یا خرید و فروش آن باید تحت نظارت نهاد و سازمان‌های مربوطه باشد و به شیوه‌ای کاملا قانونی این عمل صورت گیرد. بدیهی است درصورت مشاهده با متخلفان برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.