دنیای‌اقتصاد، کاشان، سیدحسین صدری: مدیر درآمد شهرداری کاشان از صدور رایگان پروانه ساختمانی برای زوج‌های جوان در بافت قدیمی این شهر خبر داد. مهدی گندمکار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای تسهیل در امر ازدواج جوانان گفت: اجرای این طرح با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج و همچنین تشویق زوج‌های جوان به سکونت در بافت‌های قدیمی این شهر صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی این شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: نوسازی محلات فرسوده و لزوم برقراری عدالت شهری بین شهروندان این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت تمایل مالکان به صدور پروانه مطابق طرح‌های پیشنهادی، تسهیلات ویژه‌ای علاوه‌بر موارد فوق نیز از سوی شرکت نوسازان منطقه ارائه شود. به گفته وی، آن دسته از زوج‌های جوان کاشانی که از نیمه دوم سال ۹۱ به بعد ازدواج کرده‌اند، می‌توانند با شرکت در این طرح، از مزایای آن استفاده کنند. گندمکار یادآور شد: توانمندسازی جوانان برای تشکیل خانواده و دسترسی آسان‌تر آنها به داشتن مسکن برای ادامه زندگی و همچنین تشویق آنها به ماندن در بافت قدیمی این شهر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیر درآمد شهرداری کاشان در پایان، ساماندهی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده را بخشی دیگر از راهکارهای لازم در خصوص ماندگاری شهروندان در بافت قدیمی و تاریخی این شهر عنوان کرد.