دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: شهردار آبادان از کمک ۵ میلیارد تومانی منطقه آزاد اروند برای خرید اتوبوس به شهرداری خبر داد. محمود‌رضا شیرازی اظهار کرد: بر اساس توافق‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان برای کمک به عمران و توسعه شهری، این سازمان مبلغ ۵ میلیارد تومان بابت کمک به خرید اتوبوس برای شهر آبادان اختصاص داده است.

وی با اشاره به توافق شورای اسلامی شهر مبنی بر خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید افزود: کار نوسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس فرسوده (صفر تا ۱۰۰) نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار آبادان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با اعضای هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد و کسب توافق آنان مبنی بر مشارکت ۵۰ درصدی آنان برای تامین و تخصیص اعتبار خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس و نوسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس فرسوده تصریح کرد: برای خرید و نوسازی این ۵۵ اتوبوس مبلغ ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بر اساس توافق صورت گرفته با منطقه آزاد ۱۲ میلیارد تومان آن در تعهد این سازمان قرار دارد.

شیرازی اضافه کرد: در گام نخست و براساس مجوز شورای اسلامی شهر، کار خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس که مناقصه آن نیز برگزار شد، انجام گرفت ضمن آنکه کار نوسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس فرسوده نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به هزینه ۱۰ میلیارد تومانی خرید و نوسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس یاد شده گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به تعهد خود در زمینه پرداخت سهم خویش برای خرید و نوسازی اتوبوس‌ها عمل کرد.

به گفته شیرازی، کار خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز در دستور کار داریم.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه تصمیم داریم تا سری دوم اتوبوس‌ها را از آلمان و ترکیه خریداری و از طریق منطقه آزاد و با پلاک اروند وارد کنیم، عنوان کرد: با تقویت ناوگان اتوبوسرانی آبادان زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کنونی به هفت تا پنج دقیقه کاهش می‌یابد.