دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان پایتخت اقتصادی کشور است و باید به آن نگاه ویژه و متفاوتی داشت. احمد سیاحی اظهار کرد: خوزستان از نعمت‌ها و قابلیت‌های خدادادی فراوانی برخوردار است و از شاخص‌هایی بهره می‌گیرد که هر استانی را می‌تواند به توسعه برساند، در این زمینه هم دولت تدبیر و امید تلاش کرد تا پیشرفت و عمران قابل ملاحظه‌ای در این یکسال اخیر صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی از سوی رهبر انقلاب بیان کرد: طرح احیای اراضی در استان خوزستان با برنامه‌ریزی‌های خوب در حال پیگیری و انجام است و هزینه‌های مالی آنها از سوی بانک و پیمانکارها تامین شده است. سیاحی رضایت مردم را در افزایش سطح خدمات شهری دانست و افزود: اگر دولتی بخواهد رضایت عمومی مردم را جلب کند باید در زمینه‌های ارائه خدمات رفاهی تمام تلاش خود را به خدمت گیرد و با اعتبارات کم نیز برنامه‌‌های خوبی برای کسب این رضایت تدوین کند، استانداری خوزستان نیز سعی کرده است که با ارائه خدمات بهتر در این راه پیش رود.

وی خواستار رسیدگی مسوولان به وضعیت قطار شهری و حاشیه نشینی در اهواز شد و گفت: مهاجرت روستاییان در سنوات اخیر معضلات بسیاری را برای دستگاه‌های اجرایی به وجود آورده است که حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی در راس آنها قرار می‌گیرد، همچنین مشکل کندی در پیشرفت و تکمیل قطار شهری که چندین سال است در حال انجام است و هنوز به مراحل پایانی نرسیده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: روستاییان ما با دو مشکل بزرگ آب شرب و آب به‌منظور آبیاری اراضی کشاورزی خود مواجه هستند. با وجود ظرفیت‌های آبی استان هنوز نتوانسته‌ایم پاسخگوی کشاورزان باشیم و ما خواستار رعایت کردن حقابه خوزستان به نحو مطلوب هستیم.