دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان علاوه‌بر اهداف تولیدی و صنعتی خود، خودکفایی صنعتی و کاهش وابستگی کشور به محصولات ویژه را در دستور کاردارد. مهندس کیومرث بهرامی افزود: از جمله سیاست‌های شرکت فولاد هرمزگان این است که با تولید محصولات ویژه، کشور را بی‌نیاز کنیم و همچنین خطوط تولید شرکت را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق دهیم.

وی بیان کرد: محصولات استاندارد در طراحی فولاد هرمزگان فولادهایی ازجمله ساختمانی، کم کربن برای مصارف کشش عمیق، پرکربن و میکرو آلیاژ با استحکام بالا می‌باشد و علاوه‌بر آن در مدت کوتاهی که از راه‌اندازی فولاد هرمزگان گذشته است موفق به تولید محصولات کیفی مانند x۶۰، ۳۴crmo۴، St۱۲، ، t۵۲ S، Ck۴۵ و گریدهای دریایی در حد تولید انبوه و آزمایشی شده‌ایم.

وی افزود: هدف این شرکت کاهش وابستگی کشور به این محصولات است، چرا که هم‌اکنون ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت و گاز، ورق مورد نیاز ساخت لوله‌های خود را عمدتا ازطریق واردات تامین می‌کند.

بهرامی بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال‌جاری، با تامین مواد اولیه و رفع محدودیت‌ها میزان تولید شرکت به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن نزدیک شود که با تحقق این میزان، علاوه بردستیابی به عدد کمی مناسب، ازنظر کیفی نیز صاحب دانش فنی در زمینه تولید محصولات ویژه خواهیم شد و می‌توانیم کشور را از واردات این محصولات، کم‌نیاز و حتی بی‌نیاز کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: طی مذاکراتی که با شرکت‌های نوردی و شرکت نفت شده است، مقرر شد محصولاتی تولید شود که در شرکت‌های نوردی، نورد تبدیل به ورق و در لوله‌سازی تبدیل به لوله شود که در صنایع نفت و گاز مصارف زیادی دارد.

بهرامی گفت: درحال حاضر، بازار داخل تشنه کالاهای استراتژیک است که ازطریق واردات تامین می‌شود و درصورت تولید آن در داخل، می‌توان کشور را در این زمینه خودکفا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال‌جاری، بتوانیم حداقل یکصد هزار تن از محصول مذکور را تولید و روانهبازار کنیم.