دنیای‌اقتصاد، کرج، رسول باقری: نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان اشتهارد استان البرز افتتاح شد. در این مراسم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه این شهرک در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۲ هزار و ۱۷۰ متر مربع با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت ایلاکوثر برای آموزش مربیان صنعت پوشاک کشور ساخته شده است، اظهار کرد: زمین این شهرک از سوی خانواده مرحوم محمد اشتهاردی از خیرین شهرستان اشتهارد به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اهدا شده است. اسماعیل عزیزی در ادامه تصریح کرد: با راه‌اندازی این شهرک، سالانه یک هزار نفر از سراسر کشور در زمینه صنعت پوشاک در دوره‌های ۴ ماهه آموزش خواهند دید. وی با اشاره به اینکه این شهرک به ۱۳ کارگاه آموزشی، آشپزخانه صنعتی و خوابگاه مجهز است، تاکید کرد: آشنا کردن هنرجویان با ماشین‌های صنعتی تولید پوشاک، طراحی رایانه‌ای پوشاک و سیستم‌های آموزشی مربوط به این بخش از عمده فعالیت‌های این شهرک در حوزه آموزشی و تولید صنعت پوشاک است. در ادامه سهیلا کلاهی، کارآفرین نمونه کشور و مدیرعامل شرکت ایلاکوثر بیان کرد: افرادی که در این شهرک آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند در طول دوره آموزش از امکانات رفاهی رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کلاهی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها برای زنان و مردان برگزار می‌شود و افرادی که آموزش می‌بینند پس از بازگشت به زادگاه خود از امکانات مناسب برای آموزش دیگران بهره خواهند برد.

این مسوول با اشاره به اینکه آموزش‌ها در شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور مطابق با ۱۰ استاندارد جهان ارائه می‌شود، اضافه کرد: شرکت ایلاکوثر ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز این شهرک هزینه کرده است.