تعمیر یکی از بزرگ‌ترین شناورهای لایروب ایران دربندرشهید رجایی

دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز پروژه تعمیرات یکی از بزرگ‌ترین شناورهای لایروب با وزن ۶۰۰ تن روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی برای نخستین بار در سطح بنادر کشور خبر داد. محمدرضا پوررجبی، با اعلام این خبر گفت: شناور لایروب «ذوالفقار» که از جمله قویترین و بزرگ‌ترین لایروب‌های موجود در کشور است، برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر شد. وی با اعلام اینکه پروژه تعمیرات شناور ذوالفقار طی ۶۰ روز کاری انجام خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه تا اواخر آبانماه سال جاری به پایان خواهد رسید. معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ نفر نیروی متخصص فنی، مراحل مختلف تعمیرات این شناور بزرگ خدماتی را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: تمامی مراحل این کار توسط متخصصان ایرانی و با نظارت مهندسان داخل کشور انجام می‌شود که علاوه‌بر خودکفایی داخلی در بحث تعمیرات شناورهای بزرگ خدماتی و اشتغالزایی، ۷ میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی را نیز به همراه خواهد داشت. پوررجبی اضافه کرد: تا پیش از این، تعمیرات شناورهای بزرگ خدماتی و لایروب‌ها در بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس یا مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام می‌شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با استقرار یکی از بزرگ‌ترین شناورهای لایروب کشور روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به همت متخصصان تعمیرگاه دریایی این بندر، امکان انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورهای با طول ۶۵ متر و وزن بالای ۶۰۰ تن در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی از ابتدای آغاز به‌کار این بندر ساخته شده و در سال ۹۱ عملیات توسعه ظرفیت و بازسازی کامل گهواره فلزی آن به انجام رسید که این اقدام باعث شده تا توان تعمیر انواع شناورهای بزرگ و کوچک خدماتی در این بندر فراهم شود.