دنیای‌اقتصاد، سنندج، اسرین مقصودی: در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و تعدادی از مسوولان اجرایی استان کردستان موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در کردستان بررسی شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در این جلسه گفت: از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در کردستان با هر میزان سرمایه استقبال خواهیم کرد و این یک فرصت برای استان و سرمایه‌گذاران است.

افخمی در این نشست از افزایش اختیارات شعب بانک صنعت و معدن خبر داد و گفت: با اتمام ساختار چگونگی حمایت از واحدهای صنعتی کوچک که متاسفانه مقداری مغفول مانده بود، شعب بانک صنعت و معدن در استان‌ها بدون نیاز به تصمیم مرکز، نقش پررنگ تری خواهند داشت.

معاون وزیر افزود: بانک صنعت و معدن علاوه‌بر ارائه وام باید نقش مشاوری امین و صادق را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایفا کند. وی از آمادگی این بانک برای کمک به صنعتگران در این استان خبر داد و گفت: این اقدام اشتغالزایی برای مردم استان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: برای رفع معضل بیکاری و اشتغال در کردستان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و با کمال میل و رغبت آماده همکاری‌های گسترده برای توسعه استان هستیم.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اندک مشکلاتی که در بحث نظارت بر بخش‌های خصوصی و دولتی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که با همت مسوولان و دست‌اندرکاران بر این مشکلات فائق آییم. سالار مرادی افزود: باید در این شرایط با کمک به واحدهای فعال، اشتغال موجود را حفظ کنیم.

وی بااشاره به سهم ۶ درصدی کردستان از صنعت کشور و جایگاه ۲۶ کردستان در کشور خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها در زمینه توسعه کردستان استفاده کنیم.

استاندار کردستان نیز گفت: واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل علاوه‌بر نداشتن سرمایه از سوءمدیریت و ساختار نامناسب هم رنج می‌برند که می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق این مشکلات مرتفع شود.