آلایندگی باقرشهر 2 برابر شرایط متعارف

دنیای‌اقتصاد، استان تهران، صادق شاهیان نطنزی: شهردار باقرشهر گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، آلایندگی باقرشهر را ۲برابر شرایط متعارف اعلام کرده است. سعید استاد فرج با بیان این مطلب به ضرورت توجه به توسعه فضای سبز، بهداشت محیط و نصب ایستگاه سنجش آلودگی هوا تاکید کرد و افزود: به‌رغم مشکلات عدیده مالی که شهرداری با آن روبه‌رو بوده است؛ اما با تلاش شبانه روزی همکاران در حوزه مالی، عمرانی، درآمد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و تدبیر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرری این مشکل در حال حل شدن است. وی گفت: با حل شدن این مشکل حتما آثار خوب آن متوجه شهر و شهروندان خواهد شد و توان ما در ارائه سرویس‌های اجتماعی و عمرانی به شهروندان افزایش پیدا خواهد کرد.

استاد فرج افزود: بیش از ۸۶ میلیارد تومان پروژه برای شهر تعریف کرده‌ایم که پروژه‌های اساسی شهر ما در حوزه‌های مختلف همچون حمل و نقل و عبور مرور، ساماندهی آب‌های سطحی و فاضلاب شهری و... است، با برنامه‌ریزی و تدبیر، امید به آینده روشن در حوزه شهری باقرشهر قطعی است و با آمدن اعتبارات عوارض آلایندگی، موارد یادشده در اولویت قرار می‌گیرند. وی در ادامه درمورد وعده خود به شهروندان برای کمک به رفع مشکلات آب شهری اظهار کرد: به‌رغم اینکه این مورد در فعالیت‌های مستقیم شهرداری نیست؛ اما خوشبختانه با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر، بررسی‌های لازم و اقداماتی از جمله تجهیز مرکز پمپاژ باقرشهر به ژنراتور برق با اعتباری بالغ ‌بر یک میلیارد ریال انجام‌گرفته است تا درصورت قطع برق مشکلی درروند آب‌رسانی ایجاد نشود. امیدواریم با تلاش مسوولان آبفا، این طرح ظرف مدت یک ماه آینده اجرایی شود.

وی افزود: مشکل آب موضوعی نیست که با اعتراض و گله‌مندی حل شود؛ چراکه آب نعمتی است که بشر قادر به تولید آن نیست. آنچه را که خداوند در دسترس ما قرار داده، آب‌هایی است که حاصل نزولات آسمانی و سفره‌های زیرزمینی است. نزولات آسمانی و آب‌های پشت سدهای ما با کاهش روبه‌رو است و سفره‌های زیرزمینی به‌دلیل اقدامات ما انسان‌ها کاهش داشته و آلوده شده است که باید این موضوع را که مشکل مختص باقرشهر، شهرری، تهران یا حتی کشور ایران نیست و فراگیر بشری است، مدیریت کنیم.

وی رفع مشکل کانال فاضلاب «دره مافتون» را از دیگر وعده‌های خود به شهروندان دانست و افزود: کانال فاضلاب «دره مافتون» که از پشت بوستان عطر سیب تا انتهای مجتمع مسکونی شهید علی‌آبادی در محدوده مسکونی باقرشهر ادامه دارد، مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده و برای پوشاندن این کانال، پروژه به پیمانکاری توانمند واگذار ‌شده تا عملیات عمرانی آن با جدیت ادامه پیدا کند. استاد فرج با بیان اینکه این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، افزود: بیش از یک میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد.

کمربند غربی، عظیم‌ترین طرح عمرانی شهر

شهردار باقرشهر در ادامه گفت: پروژه کمربند غربی باقرشهر یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر است که تاکنون میلیاردها تومان صرف خریداری املاک و راه‌سازی در این کمربندی شده است. وی گفت: با اجرای این طرح به‌زودی به خیرآباد متصل خواهیم شد.

استاد فرج احداث زورخانه شهر را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و افزود: این زورخانه در شهرک «ارغوان» طراحی شده است که عملیات اجرایی آن به سرعت در حال پیشروی است و امیدوارم این طرح در دهه مبارک فجر امسال به ثمر برسد.

احداث سالن ورزشی ژیمناستیک

شهردار باقرشهر در ادامه از احداث یک سالن ورزشی با عنوان سالن ورزشی استاندارد ژیمناستیک نیز خبر داد و گفت: به‌زودی آگهی‌های عمومی این پروژه در جراید و رسانه‌ها منتشر و سپس عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاد فرج، احداث بوستان خیابان دوازدهم، بوستان خیابان شهیدان عبدالمحمد و احداث مخزن ۷۰۰ مترمکعبی را از دیگر اقدامات در دست انجام عنوان کرد.