دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، ۴ طرح دریایی و بندری با هزینه ۲۹۰ میلیارد ریال با حضور استاندار هرمزگان در بندرلنگه به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این مراسم به تشریح اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای توسعه فعالیت‌های دریانوردی در بنادر غرب هرمزگان پرداخت.

ابراهیم ایدنی در ادامه اصلاح و اطاله موج‌شکن‌ها در فاز نخست، تعمیرات اساسی ۲۲۰ متر اسکله در فاز دوم و لایروبی حوضچه بندرگاه به حجم ۳۲۰ هزار مترمکعب در فاز سوم طرح توسعه دریایی بندر تجاری لنگه را ازجمله این طرح‌ها دانست.

وی ادامه داد: تعمیر و نوسازی ساختمان نمازخانه بندر، صدور بارنامه و اجازه حرکت شناورها به صورت الکترونیکی و ساخت و تجهیز زمین فوتبال ساحلی از دیگر پروژه‌های حوزه دریایی و بندری این شهرستان بود. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه نیز اعلام کرد: با بهره‌برداری از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۵ هزار تن با آبخور ۵/۵ متر و کشتی‌های کانتینری در این بندر فراهم می‌شود.

اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به اینکه طرح توسعه دریایی موجب افزایش تعداد تردد کشتی‌ها به این بندر می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از پایان لایروبی تا اسفندماه بیش از ۹ هکتار محوطه جدید نیز در این بندر استحصال خواهد شد.