دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری نیا: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: مطالعات اولیه شهرک صنعتی ایران و چین در حد فاصل کوه مبارک و جاسک صورت گرفته که امیدوار به احداث‌ آن هستیم. محمدحسین شیرعلی‌زاده مساحت این شهرک را ۲ هزار هکتار اعلام کرد. وی در ادامه به فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در هرمزگان اشاره کرد و یادآور شد: علاوه‌بر مناطق ویژه اقتصادی در غرب شهر بندرعباس چند منطقه دیگر نیز داریم که از آن جمله می‌توان به منطقه کوشکنار اشاره کرد که به‌زودی از منطقه ویژه لامرد جدا و مستقل می‌شود. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه با بیان اینکه کل معادن استان برابر با ۱۸۹ مورد است، ادامه داد: از این تعداد ۱۹ مورد در دولت کنونی راه‌اندازی شده است. وی اضافه کرد: در بخش صادراتی طی یکسال اخیر ۳۰ میلیون تُن صادرات داشته‌ایم که ارزش آن برابر با ۶ میلیارد دلار است. وی در ادامه گفت: طی یکسال اخیر همچنین ۱۸ میلیارد دلار واردات به استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه واگذاری معادن مدتی بود که متوقف شده بود، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر موفق به پیشبرد امور در

این راستا شده‌ایم. شیرعلی‌زاده با اشاره به وجود ذخائر معادن غنی کرومیت در شمال هرمزگان بیان کرد: به‌زودی معادنی در کوشا احمدی حاجی‌آباد به متقاضیان واگذار می‌شود.

شیرعلی‌زاده همچنین به پروژه‌های هفته دولت سازمان صنعت و معدن در هرمزگان اشاره و ادامه داد: در این هفته آمادگی بهره‌برداری از ۱۳ پروژه را داریم که چندین پروژه در فین و شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در مجموع این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آماده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در ادامه به سفر معاون وزیر اشاره و از اختصاص بودجه‌ای برای اکتشاف ذخائر معدنی تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.